Avatar billede Kasper Nybegynder
31. januar 2001 - 23:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Total sletning af harddisk

Jeg vil slette min harddisk TOTALT.
Jeg har kørt fdisk og slettet alle partitioner, men har hørt, at man kan skrive noget med \"clr mbr\".

Kan nogen bekræfte dette?
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. januar 2001 - 23:10 #1
Du kan slette din boot record med fdisk /mbr. Men nu du har slettet dine partitioner bliver der oprettet en ny bootrecord når du partitionerer.
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. januar 2001 - 23:13 #2
Ellers skal du over i Lowlevel formatering/ diskwipe programmer. Men det anbefales som regel ikke at gøre dette.
Avatar billede neodku Nybegynder
31. januar 2001 - 23:15 #3
NEJ NEJ NEJ NEJ
GÅ UD I DOS OG SKRIV
format c:
så fjerner den alt, men formater lige efter jeg har fået point tak :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. januar 2001 - 23:21 #4
neodku >> Hæ, når han har slettet sine partitioner. ;) Læs og forstå.
Avatar billede Kasper Nybegynder
31. januar 2001 - 23:34 #5
Tak for jeres svar.

Format C: er en ret overfladisk \"rensning af harddisken og det er nemt at genskabe data.

Jeg synes det med fdisk /mbr er klogt!
Avatar billede magnus47 Nybegynder
31. januar 2001 - 23:37 #6
hey vent overfladis hvad mener du??
Avatar billede Kasper Nybegynder
31. januar 2001 - 23:44 #7
Jeg hører lige i min øresnegl, at man med Partition Magic, kan rense og nærmest beskadige sin harddisk, ved at kører et program der \"clearer\" harddisken.
Er det klogt at prøve dette.
Jeg har geninstalleret operativsys 100 gange og brugt 4 harddiske og 3 motherboards og når jeg har formateret næsten 100 pct. siger Windows, at \"unable to complete formating, your harddisk might be damagged.
Hvad gør jeg???
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. januar 2001 - 23:50 #8
Hej daltonjoe.
Data kan genskabes alligevel, hvis man virkelig vil det. Men det koster selvfølgelig. Ibas og flere andre har specialiseret sig i at redde data og kan næsten genskabe alt, pånær når diskens overflade er ødelagt. Eks. hvis et skrivehovede har været en tur nede på diskoverfladen og lavet ridser.
Avatar billede Kasper Nybegynder
31. januar 2001 - 23:52 #9
Kurtj: Du tror atlså, at min(e) diske er defekte?
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. januar 2001 - 23:55 #10
Prøver at se om producenten af disken har et diskwipe program der kan overskrive med nuller. Men det er ikke sikkert det virker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 23:56 #11
fdisk /mbr sletter ikke master boot record!
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. januar 2001 - 23:58 #12
Nej, Det var til det med \"Format C: er en ret overfladisk \"rensning af harddisken og det er nemt at genskabe data.\"

Det kan man alligevel hvis man har forstand på det.
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. januar 2001 - 23:59 #13
Nej, Den skriver en ny.
Avatar billede Kasper Nybegynder
01. februar 2001 - 10:01 #14
Daltonjoe

Hvordan laver jeg en Low-level formatering på min harddisk?
Avatar billede trille Nybegynder
01. februar 2001 - 12:09 #15
Hvis du skriver format c: /u

...vil /u parametren (unconditional) sikre at der ikke gemmes unformat information.

Venligst,
Claus

Low Level formatering skal KUN gøres på SCSI drev.
Avatar billede mrrius Nybegynder
13. maj 2002 - 21:03 #16
sikke masse sluder folk skriver .
Fdisk laver bare en indholdsfortegnelse
fat) , så hvis jeg skulle finde ud af hvad der er /var på din harddisk , så vil jeg bruge et program som kikker på al den data som var få din harddisk , og så lave en ny indholdsfortegnelse (fat)

Format er heller ikke nok , low level format , klarer det nogenlunde , men du skal overskrive hardisken over 8 gange før det begynder at være svært at finde ud af hcorfor nogle programmer du have i den. ( det er ihvertfald ikke nok , bare at slætte harddisk og overskive , slet overskrive , osv.

Format /u er lang fra nok , format sletter i vikeligheden ikke rigtig