Avatar billede dfens Nybegynder
02. marts 2004 - 09:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio vs. Visual C# .NET Standard 2003

bortset fra 9.000 kr. i prisen.

får man ide'et som ligesom i vs?

hvis man kun kodede c#, er det så nødvendigt at købe vs?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 09:12 #1
VC# = kun C#
VS = C# + VB.NET + C++

standard < professional
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 09:15 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 09:16 #3
A.
Visual C# .NET 2003 Standard is intended for hobbyist or non-professional developers looking to learn the C# programming language. As such, it does not include the following features found in Visual Studio .NET 2003 Professional and higher editions:

The "server" node in the Server Explorer.
Developers will commonly use this feature to visually design server-side solutions.
Source code control integration.
Programmers looking to use Microsoft Visual SourceSafe® should upgrade to Visual Studio .NET Professional Edition or higher.
Enhanced debugging support.
Developers looking to debug remote server or service objects and to debug SQL applications will need to upgrade to Visual Studio .NET Professional Edition or higher.
Enhanced deployment support.
Visual C# .NET Standard will not provide support for creating CAB files, deploying to a Web server, or incorporating redistributable components in projects.
Visual database tools.
Developers will need to upgrade in order to visually design tables, queries, and stored procedures.
Extra wizards.
Numerous additional wizards ranging from the Control Creation wizard to the Windows Service wizard are not present in Visual C# .NET Standard Edition.
Sample applications.
The enterprise samples for "Fitch and Mather" and "Duwamish" are only available to users of Visual Studio .NET Professional Edition and higher.
Software development kit (SDK) support.
Developers wishing to obtain the Microsoft Platform SDK or Visual Studio SDK must either download them or purchase Visual Studio .NET Professional Edition or higher.
Smart device programmability.
Developers looking to build applications for the emerging class of Windows CE-based devices, including the Pocket PC, should upgrade to Visual Studio .NET Professional Edition or higher.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 09:16 #4
OK ?
Avatar billede dj Nybegynder
02. marts 2004 - 09:21 #5
Nej, du behøver ikke give en formue for en IDE for at kode C#.
Personligt anvender jeg selv en normal teksteditor og så .NET Framework SDK'en, mere har du sådanset ikke brug for og begge dele kan skaffes gratis.

En god gratis teksteditor: http://www.fixedsys.com/context

.NET Framework SDK: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9B3A2CA6-3647-4070-9F41-A333C6B9181D&displaylang=en

Compileren hedder CSC.EXE og kan tilgåes fra din commandprompt når du har installeret SDK'en, den er ikke særlig svær at anvende men du bør nok lige bruge lidt tid på at gøre dig fortrolig med den da du er nødt til manuelt at oprette en .bat fil eller lign. til at compilere dine projekter med når du ikke har en IDE til hjælp.

Men bortset fra at det kan være lidt mere besværligt at compile sine projekter og GUI også er lidt besværligere at have med at gøre, så er det ikke noget man ikke sagtens kan vænne sig til og man lærer faktisk en hel del mere om hvordan det hele hænger sammen ved at gøre alt selv.

Hvis du vil have en lidt lettere løsning, kan du downloade en gratis open source IDE der på mange måder minder om VS.NET, den hedder SharpDeveloper og kan hentes her: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx
Der er også nogle fine screenshots af den.

Håber det var lidt nyttig information :)
Avatar billede dfens Nybegynder
02. marts 2004 - 11:01 #6
Tak for svaret....

Jeg kan se at jeg vil gå glip af en del muligheder i forhold til hvad jeg har vænnet mig til.