Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 17:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

En stak problemer med p4 3ghz

Jeg har netop idag fået mig et abit ic7 max3 bundkort og en p4 3ghz cpu .. Jeg har har følgene problemer

- Selvom det står udtrykkelidt på min cpu's kasse at der er HT i så virker det ikke.. Det er sat til i biosen men det er ingen steder at finde .. Samt SiS Sandra siger det ikke er på!

- Computeren køre utroligt dårligt.. Den er utrolig langsom i forhold til det er en 3ghz med 1024 mb pc4000 ram og et abit ic7 max 3 bundkort.. Min cpu ryger helt op på 100% usage bare jeg laver det mindste..

- Den bliver varm iflg. min bios men abit måler vidst temp et andet sted end normale mobo's den blir 73 grader ca

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre inden jeg sender cpu'en tilbage ?
Avatar billede ird Praktikant
01. marts 2004 - 17:47 #1
Har du selv samlet den?
Måske er der formeget pasta på?
Var du på nettet da du formaterede og installerede xp?
Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 17:54 #2
har har samlet den ja.. Kølepasten er fordelt lige udover kernen i et tyndtlag der er ikke ret meget på .. Nej jeg var ikke på nettet :) .. Men uanset hvad kan jeg ikke få HT til at virke nu vil jeg prøve at tage mine ram ud en af gangen og se om de er skyld i det :(
Avatar billede ird Praktikant
01. marts 2004 - 17:56 #3
Du kan teste de RAM med http://www.memtest86.com/

Du ved godt der skal et ultra fint lag pasta på ikke??

ellers virker det modsat.
Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 18:08 #4
Jo det ved jeg.. Men uanset hvor meget kølepasta der var på skulle det ikke være skyld i HT ikke virker .. hvis jeg kære Aida32 crasher min com når den scanner pci portene.. Kan det være bundkortet der er en fejl på?
Avatar billede ird Praktikant
01. marts 2004 - 18:13 #5
Har du prøvet at resette bios til default?
Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 18:17 #6
Ja flere gange.. :S har prøvet alt jeg kan komme i tanke om har enda opdateres biosen
Avatar billede ird Praktikant
01. marts 2004 - 18:21 #7
Spooky :)
Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 18:23 #8
tror lidt det er bundkortet der har en fejl men er ikke sikker.. Jeg er bare en smule pissed over mit ht ikke virker :/
Avatar billede ird Praktikant
01. marts 2004 - 18:28 #9
Har faktisk selv været meget tæt ved at købe det bræt selv. Endte dog med at tage en ASUS da jeg hørte at OTES blæseren larmede lidt :)
Har en ven der lige har købt en prescot og en IC-7 fra Abit, og han har samme problem som dig. Hans temp ryger på 75 når han belaster maskinen
Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 18:38 #10
det er kun i bios min ser sådan ud i Abit EQ ligger den på 54 grader
Avatar billede ird Praktikant
01. marts 2004 - 18:43 #11
Bios er den eneste sikre temp du kan bruge. De andre programmer til at teste varme med er efter min mening alt for upræcise
Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 18:48 #12
Ja men som jeg skrev længere oppe skulle abit måle den et sted hvor den er markant højere end hvor der almindeligvis sidder en sensor men ved så ikke om det er rigtigt
Avatar billede tearz Nybegynder
01. marts 2004 - 20:42 #13
Så virker den 8) skulle andre løbe ind i det problem er det fordi windows ikke loader HAL rigtigt.. Når du installere XP så tryk F5 så kan du vælge APCI som din computer så køre du med HT
Avatar billede ird Praktikant
02. marts 2004 - 13:41 #14
HT sskal selvfølgelig altid slåes til i bios :)

Husk at lukke her
Avatar billede tearz Nybegynder
02. marts 2004 - 15:24 #15
Det var/er den :) Ja jeg lukker men damn den bliver varm 73 grader i full load
Avatar billede darkside Nybegynder
03. marts 2004 - 07:31 #16
Kig lidt her
http://forum.abit-usa.com/showthread.php?s=03cfb3cdabf2beff0bbf68b0856e7a22&threadid=11496

Temp dioden måler ca 10 grader forkert, dvs du kan trække 10 grader fra din temp så skulle den passe