Avatar billede tomcar Nybegynder
29. februar 2004 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til Internettet via trådløs netkort/router

Hej
Jeg har en trådløs 3Com OfficeConnect 11 mb router og et trådløst usb netkort, også fra 3Com.
Jeg kan uden problemer finde routeren med det trådløse netkort, og det er også i fem minutter lykkedes mig at komme på Internettet via det trådløse gear - og ikke siden (det var i går formiddags).
Jeg formoder jeg gør en fejl i opsætningen af routeren når den er "fundet" via det trådløse netkort, men jeg kan ikke se hvilken ! ! !
Her er den koblet på en switch, sammen med en anden router (jeg har to ip-adresser) så jeg kunne ha det andet netværk kørende.
Da den var på Internettet i går flyttede jeg kablet til en anden port i switchen, så gik hele netværket i sort. Efter en times venten, så TDC's servere havde sluppet ip-adresserne igen, koblede jeg op igen, men så var det helt umuligt for det trådløse at komme på nettet og det har ikke kommet på igen siden...
Jeg har forsøgt alle de tricks jeg kender, men uden held.
Så jeg håber nogen sidder med noget godt i ærmet derude.
hilsen tomcar
Avatar billede frewald Nybegynder
29. februar 2004 - 15:01 #1
Har du prøvet med en reset af din router? Prøv at holde resetknappen inde i 30 sekunder for at få en factorydefualt reset
Avatar billede tomcar Nybegynder
29. februar 2004 - 15:10 #2
<frewald>
er det noget med at knappen holdes inde efter der er sat strøm på igen ??
Avatar billede tomcar Nybegynder
29. februar 2004 - 15:40 #3
<frewald>
OK, resettet, valgt Denmark i opsætningen (hvilket land befinder du dig i) og er nu ved channel. Her er valget mellem Clear channel select, (jeg tror det btyder en hvilken som helst tilgængelig kanal) og Service area name (default 3Com).
Det er muligvis her kæden hopper af tror jeg, der er ikke for mig at se så mage andre muligheder opsætningsmæssigt.
Avatar billede kenp Novice
29. februar 2004 - 17:03 #4
jooo der er flere muligheder! for der er også et punkt som hedder kryptering og evt. hide ssid!

men vælg en fast kanal og et andet navn for dit ssid end det standart!
Avatar billede tomcar Nybegynder
29. februar 2004 - 17:12 #5
<kenp>
ssid - kan det være en ide at skrive TDC's netværk (Internet) hvad det så end er.
Men jeg vælger en fast kanal og vælget et andet navn til netværket. Så er det da også prøvet.
Avatar billede kenp Novice
29. februar 2004 - 17:59 #6
næææ vælg dit eget som ikke er lige til at huske!
Avatar billede tomcar Nybegynder
29. februar 2004 - 18:15 #7
<alle>
Nu går der da bare helt ged i lortet....
Nu kan jeg efter reset ikke få nogen ip-adresse på netkortet...
Så jeg må afinstalellere og genistallere netkorte og så se hvad der sker...
Jeg kan mange gloser, og jeg har da også brug for dem alle sammen i dag...:)
Avatar billede tomcar Nybegynder
01. marts 2004 - 11:02 #8
<alle>
Jeg har haft sælgerens support i røret, for jeg mente efterhånden at routeren måtte være defekt. De har givet mig ret efter min beskrivelse af hvordan routeren ter sig når man installerer og sætter op.
Men jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu til jeg får en tilbagemelding fra forhandleren, for tænk nu om det virkelig er mig der er idioten.;)
Men tak for hjælpen anyhow folks
Avatar billede tomcar Nybegynder
02. september 2004 - 17:09 #9
svar - det var routeren der var defekt