Avatar billede steezy Nybegynder
29. februar 2004 - 12:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

scart kabel -forskel?

hey alle.

jeg pønser på at investerer i et "ordenligt" og dyrt scart kabel, efter at jeg lige har været inde på hifi klubbens hjemmeside. det lyder virkelige godt og som et most, men bliver kvalitet af lyd og billede også bedre på et normalt fjernsyn?
Avatar billede summer Mester
29. februar 2004 - 12:44 #1
Nej! Jeg har både et til 19.95 og et til 199.00 til vores 100 hz Panasonic og kan ikke se forskel.
Avatar billede steezy Nybegynder
29. februar 2004 - 12:52 #2
hvis nu jeg beslutter mig for at købe, er der så nogle som har et forslag?
- da jeg ikke har meget viden på dette område, og ønsker nødigt at blive snydt.
Avatar billede tumben Novice
29. februar 2004 - 13:11 #3
bare sørg for at købe nogle fuldmonterede...
Avatar billede norbert Nybegynder
29. februar 2004 - 13:53 #4
Du skal have rigtig gode øjne og et sindsygt godt tv hvis du skal have noget ud af den lille forskel der er. Så lyt du bare til "tumben". Men lad dog være med at købe det allerbilligste. En halvtredser eller deromkring er god nok.
Avatar billede henninga Novice
29. februar 2004 - 23:36 #5
Ja, tumben siger det rette - der findes de tynde billige kabler, som ikke har alle forbindelser ført igennem og så de tykkere som ofte er lidt dyrere, men indeholder alle forbindelser.
Forskellen er at hvis du f.eks har en DVD med RGB output vil du kun få glæde af det hvis alle kabler er ført igennem.
Så tumben har ret (igen ;o)
Avatar billede venturer Nybegynder
01. marts 2004 - 10:02 #6
Umiddelbart vil de fleste ikke opleve forskel på et billigt og et noget dyere kabel. Ikke nok med at man skal have et TV af en over standard kvalitet, skal DVD-afspilleren også være er en god kvalitet (Læs: på en 400 kroners afspiller fra Bilka er der ingen forskel).

Jeg bruger selv Profi-Gold kabler (de kan findes i bl.a. Expert).
Ét 3 meters til 300 og en 1,5 meters til 500. Med min gamle DVD-afspiller vil jeg overhovedet ikke kunne ha' set forskel. Men med min nye afspiller er der lidt bedre farver.

Jeg kan varmt anbefale de flade scart-kabler fra Profi-Gold. De starter fra omkring 30,- meteren (mener jeg), har nogle lækre solide stik og er meget bløde og fleksible, hvilket gør dem lettere at håndtere.
Avatar billede norbert Nybegynder
01. marts 2004 - 13:56 #7