Avatar billede warsaw Nybegynder
28. februar 2004 - 15:47 Der er 15 kommentarer

simple hjemmeside centreret

Hej

Jeg vil gerne oprette en ramme som vist på dette link centreret i viduet.

Kan nogen hjælpe mig med dette i frontpage - jeg er fortrolig med det bare ikke nok:)
http://www.kims.dk/kims_1024.html
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 15:52 #1
øjeblik
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 15:56 #2
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body scroll="auto" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
<tr>
<td align="center" valign="middle">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="792" height="439">
<tr>
<td valign="middle" align="center" bgcolor="#FFFFFF" width="792" height="439">
&nbsp;
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. februar 2004 - 15:56 #3
Normalt vil man ar gøre sådan her:

<table width="100%" height="100%">
<tr>
    <td align="center" valign="middle">

indhold af hjemmesiden

    </td>
</tr>
</table>

Men "height" er ikke tilladt i <table>-tag..
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 15:56 #4
vil lige sige at denne er tage direkte fra siden
Avatar billede warsaw Nybegynder
28. februar 2004 - 16:01 #5
Tak nu har jeg rammen og har delt den i 2 nu vil jeg gerne lave en navigations bjælke i den ene kolonne og bruge den anden kolonne til at vise det i er det muligt?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. februar 2004 - 16:02 #6
Hvis man er i tvivl ang height i <table>: http://www.w3schools.com/tags/tag_table.asp
Width findes, men det gør Height ikke..
Avatar billede warsaw Nybegynder
28. februar 2004 - 16:08 #7
Måske har jeg formuleret det forkert

jeg ønsker en hjemmeside med navigation til venstre topbjælke til firmalogo - bundbjælke til adresse og vindue i midten som ændres når man klikker på navigationen - det hele skal vises centreret som den ramme i allerede har lavet. kan jeg få hjælp til det jeg vil give felre point hvis det er muligt
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 16:11 #8
tro du skulle tage og oprette det under opgaver,

E bruges som hjælp til selvhjælp, ingen færdige løsninger!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. februar 2004 - 16:22 #9
Det ville nok være en god ide, at lukke dette spm, da det ikke er tilladt at have 2 ens spm på samme tid.

Ekspertens regel §2.1.11:
[Det er ikke tilladt at] "oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk."
Avatar billede warsaw Nybegynder
28. februar 2004 - 16:28 #10
korrekt jeg lukker men skal bruge et svar og ikke kommentar så
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 16:29 #11
svar
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. februar 2004 - 16:34 #12
Du havde jo alleredet for 1 svar (28/02-2004 15:56:14) :)
Husk at markere navnet inden du klikker på accepter-knappen.. ellers virker det ikke..
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 16:36 #13
jeg tro at han mente fra dig :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. februar 2004 - 16:40 #14
Nå, OK :)
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 21:11 #15
skynder mig lige at skrive at her kan du bare afvise mit svar