Avatar billede brianbrandt Nybegynder
27. februar 2004 - 16:08 Der er 10 kommentarer

Sort skærm

Hi..

Jeg sad lige og legede lidt med opløsning i counterstrike.. da den så prøvede at vise den opløsning jeg havde valgt, gik den bare i sort...
intet fungerede.. så prøvede jeg at genstarte computeren.. sort skærm.. så prøvede jeg at få den til at starte op i fejlsikret tilstand.. (ved ik helt om det lykkedes, da alt jo var sort).. men stadig sort skærm..

Så slukkede jeg for kontakten til alt, pc'er, skærm, modem, alt.. ventede 5 minutter.. stadig sort skærm.. indtil den startede WinXP op..
Den viser intet af opstarten eller noget.. viser også sort skærm i BIOS..

Hva søren kan jeg gøre ved det??¿¿
og hvorfor viser den kun sort skærm ??

- B
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 16:11 #1
Du bår da kunne starte op i fejlsikret og derved starte i VGA mode.
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 16:11 #2
bør
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2004 - 16:11 #3
Prøv at starte i sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2004 - 16:12 #4
Det er åbenbart ikke kun på mit tastatur, tasterne flytter sig.
Avatar billede frewald Nybegynder
27. februar 2004 - 16:14 #5
Øhh hvis bios også er sort, har det vel ikke noget med Windows at gøre :-)
Får du nogen beep-codes (beeplyde fra dit motherboard) ?
Prøv at at resette din bios (via jumper på motherboardet)
Avatar billede frewald Nybegynder
27. februar 2004 - 16:16 #6
Har du mulighed for at teste med en anden skærm?
Og er det korrekt opfattet at du har sort skærm, bortset fra når windows er bootet op?
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
28. februar 2004 - 02:08 #7
Fra min computer er slukket og til windows er helt startet/loaded op er min skærm fuldstændig sort.. den står og blinker som om der er signal..
Så ird, jeg kan jo ik rigtig starte op i fejlsikret tilstand, da jeg ik kan se hvor jeg trykker efter jeg har trykket F8.. og det har ik rigtig virket selvom jeg har prøvet at trykke F8 og gået ned med piletasterne..
Jeg har får ikke nogle uvante beeb-lyde.. alt kører som om det fungerer 100%, men der er bare sort skærm..
Resette BIOS.. hmm.. der er ik jumpere på mit bundkort.. ik til reset i hvert fald.. og det er vist hellere ik noget jeg har lyst til at rode med..

- B
Avatar billede webasto Nybegynder
28. februar 2004 - 02:47 #8
Sluk maskinen og skærmen.
Hiv strømkablet af kabinettet.
Pil det lille runde batteri ud af holderen der sidder på bundkortet.
Vent 5 min.
Sæt batteriet i igen.
sæt kablet i kabinettet.
tænd skærm.
Power dyret up.

Hvis den stadig er sort så find en at checke din skærm ved eller en der har en skaærm du kan låne til at checke med.

Enten har du futtet skærmen af eller grafikkortet.

Det er mit gæt.
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
28. februar 2004 - 10:18 #9
Skærmen er jo ik futtet af, når jeg stadig kan bruge den, mens jeg er inde i Windows...
Skærmen forblir ik sort (ellers ville det også være lidt svært at skrive nu),
den er kun sort indtil den har startet windows helt op.

- B
Avatar billede webasto Nybegynder
28. februar 2004 - 10:52 #10
Ach sooo...

Hvis du har prøvet at plukke batteriet på nuværende tidspunkt, så prøv at boote på en bootfloppy eller noget andet der ikke er din harddisk, for at se om den kan vise en alm. sort skærm med hvid skrift.