Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 08:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Abit KV8-Max3 = møg

Ja, for jeg har ikke andet end problemer med det. Det er det Uguru der gør det tror jeg. uguru er noget overvågningssoftware som holder øje med cpu temp osv. Hver gang jeg går ind i bios (jeg behøver ikke engang ændre noget) hyler computeren, lige fra jeg tænder den. Det nytter ikke noget at slukke, for den fortsætter bare med at hyle når jeg tænder igen. Jeg har prøvet at fjerne uguru fra windows men det hjalp ikke. Det eneste der får den til at holde op med at hyle, er at have Abit EQ programmet åbent på skrivebordet. Så snart jeg lukker det hyler den igen. Førhen var det nok bare at åbne og lukke EQ men ikke længere. Hvad pokker skal jeg stille op?`Her til morgen ville systemet ikke starte, de første 3 gange jeg prøvede, men efter et par gange med safe mode, virkede det endelig. Det skal lige siges at jeg ikke har ændret noget i uguru, alle værdier er indenfor normen. Er det i stykker, et mandagsprodukt, eller virus? Da jeg fik bundkortet lagde jeg mærke til at poserne med kablerne har været åbne, så højst sandsynligt har det været ude hos en anden kunde, som sikkert har haft samme problem. For dårligt, simpelthen.
Hvis det her er normalt, vil jeg fraråde alle at købe Abit Kv8-max3 bundkortet for det er slet og ret noget skidt.
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 13:40 #1
Ja jeg har 6 venner der alle har dette kort og er meget meget tilfredse.
Tror du ikke det er dig der laver ged i det?
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 13:47 #2
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

Læs dette. Hvis du formatere xp og og installere det samtidigt med du er koblet til netter er der store chancer for du er angrebet af virus.
Følg nøje de links jeg har smidt.
Start med at hente alle updates til windows ned og brænde dem ud. Fjern derefter netforbindelsen til nettet og formatere din pc.
når dette er gjort installere du alle de updates du har hentet ned, lukker Dcom og installere diverse antivirus og firewall. Derefter kobler du nettet til igen, og installere resten
Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 13:47 #3
Jamen hvad skulle jeg gøre galt? Hvis skidtet hyler når bare man går ind og ud af bios, må der da være noget galt.
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 14:16 #4
kan ikke se hvordan bundkortet skulle hyle.
Prøv at følge det jeg skriver
Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 15:20 #5
Der sidder en lille 'bipper' på selve bundkortet som hyler. Desuden hyler det også i hovedtelefonerne. Det lyder nærmest som en ambulance sirene, babu babu. Anyways, det er ikke virus for jeg har scannet med avast og desuden er jeg bag en router firewall. samt zonealarm er installeret.
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 15:22 #6
hm hm hm lyder sært. Det er ikke din OTES blæser vel???
Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 15:41 #7
Otes blæseren virker fint. Nå men jeg har clearet cmos, og det ser indtil viderer ud til at have hjulpet. Og så har jeg lagt uguru hen hvor solen aldrig skinner ;)
Jeg har på fornemmelsen at det er det nemlig.
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 15:42 #8
*G* mine venner bruger heller ikke uguru. Men du har jo et totalt savle bundkort min ven :)
Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 15:47 #9
En anden ting.: Når jeg skal sætte cpu hastigheden er multiplier naturligvis låst til 10. Men bussen står til 200 og det giver 2040mhz og hvis jeg ændrer den en tak bliver den ttil 1800 et eller andet. Ret underligt ikke?
Det er ret svært at få den til at køre på 2000 mhz som specificeret.
Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 15:48 #10
Hehe ja, jeg er trods alt glad for min nye maskine ;)
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 15:51 #11
Var selv meget tæt på at købe det bundbræt da jeg faldt for det omgående :)
Men valgt dog et Asus da jeg skulle bruge seriel porte.
Men helt sikkert et super kort du har dig
Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 16:06 #12
Jah super ved jeg nu ikke helt om det er. Jeg sparker mig selv bagi, fordi jeg ikke købte asus nu hvor jeg har haft så mange problemer med dette abit kort. Det er bare underligt, for de forrige 2 opgraderinger har jeg købt abit og været tilfreds med dem.
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 16:08 #13
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=75324

valgte dette selv. Der er jo en fejlprocet på alt hardware :) Måske skulle du få det tjekket mens der er garanti på det
Avatar billede bigmac Nybegynder
27. februar 2004 - 16:21 #14
Jah, det burde jeg jo nok, men så skal jeg undvære dyret i en uge eller så, og det er jo heller ikke sagen ;)
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 16:23 #15
*GG* Du må bare bide i det sure æble og sende det ind *G*
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 17:53 #16
Jeg havde samme problem da jeg satte mit kv8-max3 i computeren. Det var min ddr4000 ram der ikke ville ordentlig med bundkortet. Nå men det er bare at få opgraderet bios til dette bundkort så burde det også køre ved digogså selvom du ikke har samme ram :) der var tilsyneladende et problem med mange forskellige ramtyper osv. alt rettet med biosopdatering.

her er bios til bundkort passer til kv8-max3
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/kv8-pro/kv8p14.exe

og her er hjemmesiden hvis du er bange for overstående link
ftp://ftp.abit.com.tw/
Avatar billede bigmac Nybegynder
18. juni 2004 - 11:30 #17
Jeg havde tænkt på at flashe biosen, men nu virker det og vil ikke rode med det med mindre det bliver nødvendigt. Men ellers tak for indlægget. Det er rart at høre at det kun var biosen den var gal med og ikke hele motherboardet.
P.S. Den bios du nævner er da lidt gammel er den ikke, den seneste hedder vist kv821.exe.
Hvor godt virker flashmenu egentlig hvis du har prøvet det.?
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
18. juni 2004 - 15:18 #18
det er ikke svært vejledningen ligger som textdokument sammen med resten i filen. Og jo den bois du har er forældet der er kommet ca 5 eller 6 opdateringer med en masse fejlrettelser siden kortet kome ud.