Avatar billede gojoy Nybegynder
26. februar 2004 - 21:13 Der er 9 kommentarer

Zyxel 650R fra CyberCity - Langsom!!

Tja som overskriften siger, så har jeg modtaget et ZyXel 650R router fra CyberCity, men jeg har egen firewall bag.
Mit opsæt er router -> egen firewall -> 3 netværk (et LAN - et DMZ - et WLAN, de er helt adskilt)
Router: 212.242.xx.xx -> Nat -> 10.0.0.1 -> 10.0.0.2 (firewall's WAN) og derefter 192.168.1.x og 192.168.2.x og 192.168.3.x.
Lokalt fra WLAN'et og til LAN'et osv kører som det skal, så det er ikke min firewall der er noget galt med, men så snart jeg f.eks skal browse en hjemmeside fra WLAN'et eller gå online på MSN f.eks. Så går det meget langsomt, MSN timer out og kommer aldrig på.

Routeren er standart konfiguret fra CyberCity, jeg har dog forwardet alle porte og protokoller ind til min egen firewall.'
Avatar billede kenp Novice
27. februar 2004 - 15:02 #1
har du husket at tillade trafikken på din firewall?

og hvorfor forwarder du fra 10.0.0.1 ->10.0.0.2? du skal jo bare sende alt til 1 ip-adresse
Avatar billede gojoy Nybegynder
27. februar 2004 - 22:01 #2
Ja alt er tilladt i min firewall. Og grunden til jeg forwarder er at routeren skal køre NAT - og dermed så har min firewall's WAN net en 10.0.0.2 adresse for at kunne snakke med routeren.
Avatar billede kenp Novice
27. februar 2004 - 22:10 #3
ja ved godt men det var bare en mystisk måde du skrev det på ;) men det burde vir´kr! men hvis firewallen er aktiv så inspicer den jo alt alligevle og det nedsætter hastigheden
Avatar billede gojoy Nybegynder
28. februar 2004 - 10:15 #4
I ved godt det var lidt skod at skrive på den måde, men det er fandeme også underligt!! I sær hvis jeg skifter routeren tilbage til min gode gamle Cisco 677 - så virker det hele helt fint igen .. Det er underligt!
Avatar billede kenp Novice
28. februar 2004 - 10:45 #5
hummmm det lyder altså mystisk! men har ikke lige en løsning på det! m.m. at du har en ny firmware til den.
Avatar billede gojoy Nybegynder
28. februar 2004 - 18:05 #6
Yepz - Alt er det nyeste!!
Avatar billede bootie Nybegynder
04. maj 2004 - 17:24 #7
Fandt du en løsning på det?
Jeg har også lige fået cybercitys ZyXel 650R router og oplever lange svartider...
PING TV2.DK -> 119

Hvis det er routeren der hindre forbindelsen hvordan får man den så bare til at sende alt videre uden at den skal tjekke det?
Avatar billede gojoy Nybegynder
04. maj 2004 - 17:32 #8
Nej jeg fandt aldrig en løsning på det - Men jeg har da fundet ud af at langt fra er den eneste der har problemet .. Så sig til hvis du finder noget :)
Avatar billede bootie Nybegynder
05. maj 2004 - 14:51 #9
Well...
Jeg fandt ud af at jeg var misinformeret...
En gut, som havde samme linie som mig selv, havde lavet en PING til tv2.dk
Men det viste sig at han aflæste værdien i TTL feltet og ikke time feltet som er den faktiske svartid.
Den faktiske svartid til tv2.dk var mellem 10ms og 20 ms så der var ikke så meget at komme efter alligevel.

Linie er OK som den skal være.

Det var bare det jeg ville sige, hej.