Avatar billede busch Nybegynder
26. februar 2004 - 20:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

slow internet

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor mit internet er blevet så langsomt når jeg spiller spil?
hvis jeg for eksempel spiller counter-strike, så ligger min ping mellem 300 og 900, hvilket jo ikke er så fedt.
hvordan får jeg det til at virke ordentligt??
min computer var også begyndt at køre dårligt, men det er blevet ordnet...kan det have noget med det at gøre?
jeg har scannet med Norton antivirus 2003, og ad-aware.
ad-aware fandt en masse filer som jeg slettede, men det har ikke gjort nogen forskel på internettet.
en af mine venner siger at der er nogle baggrundsprogrammer der hele tiden ligger spywares og at det andet ind, men hvordan fjerner jeg dem, hvis jeg har dem? pls hjælp, da det er ret irriterenede for mig, at jeg knapt nok kan spille et spil online!
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2004 - 20:30 #1
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede busch Nybegynder
26. februar 2004 - 21:07 #2
her er logfilen fra hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\Lexmark X5100 Series\lxbabmgr.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Lexmark X5100 Series\lxbabmon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Creative\SBLive\Diagnostics\diagent.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\random files\adware\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about: Søren Jensen er sej =D
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [diagent] C:\Programmer\Creative\SBLive\Diagnostics\diagent.exe startup
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X5100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X5100 Series\lxbabmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Date Manager.lnk = C:\Programmer\Date Manager\DateManager.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: PrecisionTime.lnk = C:\Programmer\PrecisionTime\PrecisionTime.exe
O8 - Extra context menu item: Add to AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Block All Images from the Same Server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Highlight - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Open All Links in This Page... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O8 - Extra context menu item: Search - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {4D7F48C0-CB49-4EA6-97D4-04F4EACC2F3B} - http://www.ipswitch.com/_installs/wsftp_le/setup.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2004 - 00:18 #3
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: PrecisionTime.lnk = C:\Programmer\PrecisionTime\PrecisionTime.exe
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start>Søg. klik på "Flere avancerede indstillinger" og sæt flueben i de tre øverste.
---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\Programmer\PrecisionTime << Mappen.

---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede busch Nybegynder
27. februar 2004 - 14:40 #4
tjaa...jeg må sige at det virker perfekt nu...thx for det, nu er min ping på mellem 60 og 10...fedt!
kan jeg slå visningen af alle de der filer fra igen??
og kan jeg slå systemgendannelse til igen??
Avatar billede busch Nybegynder
27. februar 2004 - 14:40 #5
sry, glemte lige log filen:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\Lexmark X5100 Series\lxbabmgr.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Lexmark X5100 Series\lxbabmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Creative\SBLive\Diagnostics\diagent.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Test-bruger\Skrivebord\steam.exe
C:\Programmer\Avant Browser\iexplore.exe
C:\Programmer\random files\adware\hijack this\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about: Søren Jensen er sej =D
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [diagent] C:\Programmer\Creative\SBLive\Diagnostics\diagent.exe startup
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X5100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X5100 Series\lxbabmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Date Manager.lnk = C:\Programmer\Date Manager\DateManager.exe
O8 - Extra context menu item: Add to AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Block All Images from the Same Server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Highlight - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Open All Links in This Page... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O8 - Extra context menu item: Search - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {4D7F48C0-CB49-4EA6-97D4-04F4EACC2F3B} - http://www.ipswitch.com/_installs/wsftp_le/setup.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
28. februar 2004 - 09:48 #6
Så er din log ren, og du kan genaktivere systemgendannelsen.
Vi har sammensat en pakkeløsning til at holde skidtet ude, den kan du lige kigge lidt på.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2004 - 21:09 #7
Tak for point.*S*