Avatar billede martinwest Nybegynder
24. september 1999 - 21:39 Der er 22 kommentarer og
4 løsninger

Start billeder

Hvordan sætter man et billede ind, der hvor computeren starter op?
altså startskærm og slutskærm
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. september 1999 - 21:46 #1
Du skal omdøbe følgende filer til bmp-filer:
c:\logo.sys
c:\logos.sys
c:\logow.sys

Åbn ex. Photoshop og lav dem om til det du vil have som start og slut billeder.
Gem dem som "indexed color" og 8 bit (i mode-menuen i Photoshop).

Omdøb dem tilbage til .sys-filer og voila.
De fylder 127 kb hver.
Avatar billede desperado Nybegynder
24. september 1999 - 21:59 #2
ha ha  for let !

nåår tillykke med "point" villadsen ;))
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. september 1999 - 22:03 #3
Det har sgu taget lang tid for mig at finde ud af det første gang...

I øvrigt er det nogle underlige billeder, for de er ligesom trykket sammen og så bliver de trukket ud igen når de vises under opstarten.
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. september 1999 - 22:04 #4
Alt efter om du har automatisk lukning af computeren er der noget forskelligt i filerne.
På min PC er:
logo.sys opstartsbilledet
logow.sys "Vent mens computeren lukkes"
logos.sys "Du kan nu slukke..."
Avatar billede nof Nybegynder
24. september 1999 - 22:05 #5
Lav et billede. Gem det som logow, billedet skal være 320 gange 400 pixels
gå ud i dossen og lav det om til en sys fil ved at skrive:
REN logow.bmp *.sys

Mvh
nof
Avatar billede neffer Nybegynder
24. september 1999 - 22:10 #6
Begge to har rat
men hvis du vil lave det rigtig flot,
så skal tegningen være mast en halv gang.
billedet skal ligge i windows.

Mvh
Neffer
Avatar billede nof Nybegynder
24. september 1999 - 22:10 #7
villadsen >> det ser ud til at vi må dele...

Mvh
nof
Avatar billede bubby Nybegynder
24. september 1999 - 22:12 #8
husk lige på at dit vist kun virker i 95
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 22:12 #9
I win95 drejer det sig om tre filer, som ligger forskellige steder på harddisken.

"Du kan nu slukke computeren"
logos.sys ligger i C:\windows

"Vent medens computeren slukkes"
logow.sys ligger i C:\windows

"vent medens windows starter"
hedder vistnok
logon.sys og ligger i roden c:\

Det er for længe siden, jeg har brugt win95, så jeg er ikke 100% sikker.

Anyway, disse filer kan udskiftes med andre, du selv laver. De skal bare ligge samme sted og hedde det samme. Og så skal de have samme format (320x400) og ikke flere farver end der allerede er brugt.

I win98 er det lidt anderledes, men princippet er det samme. "vent/luk" og "du-kan-sluk" billederne ligger samme sted, men opstartsbilledet ved jeg ikke, hvor er.

Jeg håber, det rækker.
Lav evt. en backup af filerne, før du begynder at indsætte dine egne.
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. september 1999 - 22:13 #10
Hvorfor det? Det er jo bare en omskrivning af det jeg skrev...

I øvrigt er det et krav at det skal være bmp og i 8-bit
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. september 1999 - 22:13 #11
Det virker også på win98.
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 22:14 #12
fejl:

win95: IKKE logon, men logo.sys
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 22:15 #13
Men hvad hedder logo.sys i w98, og hvor ligger den?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. september 1999 - 22:29 #14
Det gik nok hurtigt med at få nogle svar her... hehehe  13 svar/kommentar på kun 35 minutter ..
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. september 1999 - 22:31 #15
og de sidste 12 inden for 15 min.
Avatar billede s Nybegynder
24. september 1999 - 22:40 #16
Det er sq da plat og give så mange points for et så nemt svar...
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. september 1999 - 22:52 #17
ja det er det. Men det er hans ponit, så lad ham dog...
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. september 1999 - 14:00 #18
du kan også få en masse smarte programmer der gør det samme

prøv f.eks. denne her http://www.download.com/pc/software/0,332,0-40956-s,1000.html?st.dl.search.results.tdtl
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. september 1999 - 14:02 #19
http://www.download.com/pc/software/0,332,0-47546-s,1000.html?st.dl.search.results.tdtl
http://www.download.com/pc/software/0,332,0-55124-s,1000.html?st.dl.search.results.tdtl
http://www.download.com/pc/software/0,332,0-48888-s,1000.html?st.dl.search.results.tdtl

og der er flere nu. Husk du skal cut'n paste hele url'en
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 14:38 #20
for vildt at få 400 point for at skrive 4 linier man
Avatar billede wip13 Nybegynder
25. september 1999 - 15:31 #21
hmmmm martin>>> er det fordi du stopper også lige skal have brændt alle dine point af???
Avatar billede retep Nybegynder
15. januar 2000 - 04:07 #22
Hvad hedder 'windows starter' - filen i windows98? Der er ikke noget der hedder logo.sys?
Avatar billede fatboy Nybegynder
16. januar 2000 - 04:34 #23
s> For den, der stiller spørgsmålet er det jo svært. Man ved jo ikke, hvor mange, der kan svare påp et spørgsmål, før man har stillet det!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. januar 2000 - 04:46 #24
fatboy>> 15p=let 30p=mellem 60p=svært
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. januar 2000 - 11:05 #25
cyberesben> Ja, ja. Tak. Men du må da give mig lidt ret ikke??
Avatar billede speedy Nybegynder
23. januar 2000 - 19:24 #26
retep >> Den skal du selv lave. Bare læg den i roden, så virker det. Og hvis du sletter den igen er det tilbage til standardbilledet