Avatar billede krab Praktikant
26. februar 2004 - 08:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

IIS på xp-home

Hej...

kan det lade sig gøre at installere IIS på en WinXP HOME!?

ved godt det ikke ligger der som standard!

//krab
Avatar billede dk_akj Nybegynder
26. februar 2004 - 08:52 #1
Det kan man ikke

//akj
Avatar billede vuzeer Nybegynder
26. februar 2004 - 09:00 #2
Jo det kan man godt: http://groups.google.com/groups?selm=3c3c9b9d.518663173%40news læs den der har ikke selv prøvet, men har hørt flere der har fået det til at virke!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
26. februar 2004 - 09:06 #3
vuzeer >> Det den metode går ud på er at kopiere filer fra en Win 2000 server cd ind i xp-home installationen.

For at gøre det kræves en W2K server licens, og hvorfor så ikke bare bruge 2000 server ??

//akj
Avatar billede vuzeer Nybegynder
26. februar 2004 - 09:11 #4
Når du har en windows XP cd behøver man ikke licens til win2k, man må nedgadere alt det man vil, man skal bare have en lovlig cd :)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
26. februar 2004 - 09:19 #5
vuzeer >> Det er ikke win2000 det er win2000 Server. Den har man ikke licens til bare fordi man har en xp-home cd

//akj
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 09:23 #6
vuzeer> Så hvis jeg har en XP CD må jeg købe en cracket Win 2000 og lægge på min maskine? Næppe ebbe...
Avatar billede vuzeer Nybegynder
26. februar 2004 - 09:44 #7
el_barto >> Nej det må du ikke, men prøv at læse mit inlæg igen og se om du fatter det denne gang!
Vil også lige sige at spørgsmålet er: kan det lade sig gøre at installere IIS på en WinXP HOME!?
og ikke kan man installlere ISS KUN med en win XP home cd.
han skriver også selv: ved godt det ikke ligger der som standard!