Avatar billede clausga Nybegynder
25. februar 2004 - 23:10 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Kan/Kan ikke få forbindelse til router over trådløs netwærk

Jeg har en computer og en router det kører trådløs netværk, og det hele har kørt fint i ½ år men så lige pludselig virker det ikke mere...

TDC kan se der er forbindelse til modemet, der er også forbindelse mellem router og computer for kan se at der er lys i de to computere i process linien, og den for tildelt ip adresser af DCHP den får (192.168.1.1) og så for den alle de andre også...

men men men, jeg kan overhovedet ikke komme på nettet eller noget som helst hvis jeg skriver (192.168.2.1 - adressen til routeren) i I.E så siger den bare søgesiden kunne ikke findes, det samme siger den til en hvilken som helst hjemmeside ? hvorfor kan jeg ikke få forbindelse til routerens konf. ???

Jeg har prøvet at geninstalere I.E, softwaren til USB trådløs antenne, og har resat routeren intet virker hvorfor ikke ?
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
25. februar 2004 - 23:52 #1
Hej Clauga,
Har du prøvet at klikke netdetect-linket (detect network settings) på siden, der kommer frem?
Det kan også være, du har fået dig en virus.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 01:18 #2
har du husket og skrive port nummer?
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 10:48 #3
Jamen jeg kan jo slet ikke komme ind på nogle sider
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
26. februar 2004 - 11:30 #4
Altså, den side, du får smidt i hovedet, som siger dig at siden ikke kunne vises.
Tryk på IE-ikonet, så IE starter. Hvis der er et problem med dine settings, og IE ikke kan hente info fra nettet, får du noget i retning af "Siden kan ikke vises" (kan ikke huske hvordan den er på dansk, men den er ret standard *s*)
Efter overskriften står en laaang smøre, og midt på siden er et link, der sætter IE+Windows i gang med at hente et autoconfiguration script.
Kan du pinge eksterne adresser (f.eks. start>kør> ping www.jp.dk)?
I så fald burde ovenstående virke, hvis din internetudbyder understøtter det :)
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2004 - 11:44 #5
prøv at slukke og tænde din router!
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 16:40 #6
Har slukket og tændt den er ingen internet overhovedet jeg kan heller ikke opdatere antivirus eller hente mail.... ???
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
26. februar 2004 - 16:52 #7
Kan du pinge eksterne adresser (kommentar 4)?
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 16:58 #8
det har jeg ikke prøvet ?? men tror jeg íkke ?
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
26. februar 2004 - 17:14 #9
Hej Claus,
Hvad sker der, når du skriver "ping www.jp.dk" i "run" boksen? Hvad skriver den?
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 17:30 #10
det kan jeg ikke prøve lige nu da jeg ikke er ved ham hvor problemet er...! ? Jeg tænkte på netværksstikket fra modemet det skal side i WAN på (routeren/accesspoint)
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 17:31 #11
ja det skal det
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 17:33 #12
men jeg synes bare det er mærkeligt jeg ikke kan gå ind på "routerens" hjemmeside for det har jo ikke noget med internettet at gører
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 17:41 #13
prøver du og komme ind via WAN eller fra LAN til admin på routheren
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 17:45 #14
WAN den kører trådløs og forbindelsen er meget fin
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 19:03 #15
Har lige været der nede kan sagtens pinge routeren og www.jp.dk og det foregår uden problemer, den for også fint tildelt alt af routoren hvad er der galt ????
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 19:17 #16
du har glemt og sætte den op til og adminstrere den over wan hvor du bla andet skal bruge port nummer til,,, hard reset den
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 19:18 #17
nu skriver du wan den køre trådløs uhmmm hvis du prøver og komme ind via den trådløse så er det stadig lan og ikke WAN
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 19:24 #18
Ok men så er det trådløs LAN, for blev den ikke sat op til noget der kørte det bare, har lige prøvet at sætte en bærbar til bare men netstik og den smutter lige på nettet ??
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 19:26 #19
hvad okay hvor kommer dit WAN fra den trådløse fra, er det fra den anden routher?
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 19:27 #20
eller fra din internet udbyder
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 19:29 #21
access point og router er en kasse, der kommer så kabel fra modemet ind i WAN porten
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 19:29 #22
okay bare et ganske alm modem? tdc? alså ikke routher i den
Avatar billede clausga Nybegynder
26. februar 2004 - 19:59 #23
Ja TDC bredbånd bare alm modem
Avatar billede clausga Nybegynder
28. februar 2004 - 13:58 #24
hilfe