Avatar billede wilweb Nybegynder
25. februar 2004 - 22:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Access database fejl

Jeg får denne fejl når jeg prøver at hente data fra min database.

Hvad kan det være?

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x75c Thread 0x820 DBC 0x1987d2c Jet kan ikke åbnes.
/biovita/_news_dbconn.asp, line 7

<%
'xxxxx.dk
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
'''Lokal'''
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("log/nyheder.mdb")
Conn.Open DSN
%>

Linje 7  = Conn.Open DSN
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. februar 2004 - 22:37 #1
Den typisk grund til den fejl er hvis den ikke kan finde database filen i den angivne folder. Som det er vist skal der være en folder log i den folder koden ligger i.
Avatar billede wilweb Nybegynder
25. februar 2004 - 22:42 #2
Hmmmm!

_news_dbconn.asp ligger i root og bliver <!--#include file="_news_dbconn.asp"--> i filen nyheder.asp også i root...
I mappen LOG ligger nyheder.mdb

Burde det ikke være rigtigt?
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. februar 2004 - 22:48 #3
Jo så skulle den være ok, hvis log folderen ligger i root. Den bliver ikke includet med ../_news_dbconn.asp et sted?
Du kan evt prøve at skrive sådan her, hvis log er i root:
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("/log/nyheder.mdb")
26. februar 2004 - 12:05 #4
Hej

Tror det handler om at du ikke har de rigtige rettigheder til din database fil. Du skal ind og ændre i rettighederne på filen ved at højreklikke og sørge for den bruger der tilgår databaser er med på listen. Denne bruger er ofte IUSER.

/PC
Avatar billede wilweb Nybegynder
27. februar 2004 - 22:02 #5
PC :> Det lyder sgu meget fornuftigt, jeg ser lige på sagen!
Avatar billede wilweb Nybegynder
28. februar 2004 - 12:06 #6
eagleeye:> Du havde ret! og jeg skal lære at pudse mine briller.
min fejl var include ../_news_dbconn.asp
Avatar billede wilweb Nybegynder
02. marts 2004 - 21:38 #7
eagleeye:> Du blev min redning igen, smid lige et svar!
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. marts 2004 - 21:43 #8
Ok et svar :))