Avatar billede tomdane Nybegynder
25. februar 2004 - 18:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dell C640 kan ikke finde trådløst netværk

Hej

Jeg har opgraderet konens bærbare Dell Latitude C 640 til XP pro fra W2K. Næsten alt fungerer: Nu kan den ikke finde vores trådløse netværk. Alt andet fungerer, og i device manager optræder det trådløse netværk. Men boksen er altså aldeles grå, når jeg kigger på "view networks".

Min egen bærbare kan sagtens finde netværket. Jeg har opgraderet alle de drivere jeg kunne finde. Jeg har købt ny USB dongle, ingen effekt. Jeg har ringet til Dell, ingen effekt.  Eneste ændring jeg mangler er at installere nyt access point, og det kommer med posten en af dagene. Er der nogen der har andre forslag?

Mvh,  Thomas
Avatar billede kixet Nybegynder
04. marts 2004 - 00:52 #1
skift til fast net
Avatar billede tomdane Nybegynder
04. marts 2004 - 17:26 #2
Ha!!! Du kender sgu ikke min kone. Nu hvor hun har vænnet sig til at sidde i sofaen med sin bærbare, vil hun ikke sidde ved skrivebordet og være bundet til et kabel.

I øvrigt kunne jeg godt selv regne dette ud...
Avatar billede kixet Nybegynder
05. marts 2004 - 00:19 #3
det er muligt men så har du ikke problemet med at man kan side i sin bil med en
blæer bar længer hende af gaden so loker på dit net fodi din trådløs har en anselig regevide og alle der vil kan udnytte  det til at logge på dit trådløse net verk sevlv
nabon kune i teorien lokkepå uden du viste det ........ og at side i sofan med sin bæerbar er lig med dårlig ryg/skulder /arme og delvis musse skade nej du fast net.
  hehehehe    undskyld kune ikke lade væer  mvh kent
Avatar billede tomdane Nybegynder
05. marts 2004 - 16:19 #4
dobbelt HA!!!!

Har lige fået en ny router med WPA og ingen broadcast af SSID, så der er ingen som kan "se" mit netværk eller komme ind på det, så bare rolig.
Avatar billede tomdane Nybegynder
30. september 2005 - 10:19 #5
Har selv fundet svaret: Man skal aktivere en ny service, som kommer med SP 2: Wireless network service.

Men i øvrigt har kixet ret i og med at WPA krypteringen nu er knækket...
Avatar billede tomdane Nybegynder
30. september 2005 - 10:20 #6
Denne tjeneste ligger med de andre i "tjenester/services" og skal startes manuelt som default.

Spm er hermed lukket