Avatar billede nire Nybegynder
25. februar 2004 - 15:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

D-Link og switches

Jeg har Proacces ind i en TDC router.
Jeg sætter nu en D-Link  604 ind som firewall.(mellem switch og router)
Den virker direkte op porten 1-4 i D-link
men når jeg kobler vores 24 port switch på, vil den ikke på nettet. Der er kontakt til Switchen men når jeg pinger er der ikke forbindelse??
Hvad gør jeg?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. februar 2004 - 15:59 #1
Hvorfor vil du sætte en D-link 604 ind imellem ??

Hvis jeg var dig, ville jeg fjerne TDC's router, og kun bruge D-linken. Det er en dum ide at have 2 routere, da de hver især gerne vil tilgå den offentlige ipadresse, og derved konflikter de.

Hvis du endelig skal lave en ordentlig løsning, så skal du bruge en rigtig firewall, et eksempel er b.la. Sonic Firewall eller Cisco Pix. Den sætter du så ind mellem dit netværk og TDC's router.

/Martin
Avatar billede zerpentor Nybegynder
25. februar 2004 - 16:37 #2
D-Link 604 er nogen forbandet skrammel... den er ustabil og kan aldrig helt bestemme sig for hvilken tilsluttet computer den skal sende data til, så lad være med at bruge den hvis det kan undgås
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. februar 2004 - 20:59 #3
D-Link 604 er da ikke noget skrammel - husk at opdatere dens firmware, så fungerer den fint. Ville dog ikke selv bruge den i en virksomhed, da den ikke er gearet til mange brugere (siger min erfaring mig).

/Martin