Avatar billede mozedennis Nybegynder
30. januar 2001 - 22:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

scsi2 + ultrawide på samme kabel

Jeg har et motherboad med indbygget ultrawide controler..
En ultrawide harddisk og en scsi2 cd rom brænder
Men ingen scsi2 controler (der er ikke noget stik på moterboadet)
Så jeg har købt en adapter så jeg kan putte cdrom brænderen på
Ultrawide kablet, og ja til jer der ikke ved det , sådan en kan man faktisk
Få..
Det virker bare ikke så godt..  jeg har sat det op, men den fejler under brændingen
Er der nogen af jer der har erfaring med sådan noget.
Jeg kunne godt forestille mig at der kunne være problemer med de to ting
På samme kabel….
Avatar billede k_la Nybegynder
30. januar 2001 - 23:50 #1
Der er større sandsynlighed for at du får et Buffer overun/underrun på din cd - er der en mulighed for at sætte hastigheden på de enkelte enhedder ? - Det skal i givet tilfælde være en opsætning man kan komme ind i under opstarten ( f. eks. F6 eller crtl A når PC\'en booter)
Avatar billede mozedennis Nybegynder
31. januar 2001 - 00:28 #2
ja det har jeg faktisk gjort, den stod som default
til 80mb i sek. jeg satte cdrom\'en til 20mb i sek.
virkede stadig ikke...
Avatar billede mozedennis Nybegynder
31. januar 2001 - 00:36 #3
p.s.  det var ikke en buffer underrun fejl
jeg fik..  en eller anden underlig fejl midt i
brændingen...
Avatar billede guiron Nybegynder
31. januar 2001 - 09:29 #4
Hejsa..

har du husket termineringen??? Den er altså vigtig på specielt sådan noget som brændere..

/Guiron
Avatar billede k_la Nybegynder
31. januar 2001 - 11:02 #5
Jeg har været ude for at SCSI enheder skulle længere ned end 20Mb/sek for at køre, men det kan selvfølgelig også være en fejl et andet sted.
Avatar billede mozedennis Nybegynder
31. januar 2001 - 21:45 #6
hejsa jeg har fåndet ud af det..
jeg satte mit scsi2 cdrom til ID2 og så
virkede det...