Avatar billede mortenrye Nybegynder
25. februar 2004 - 12:12 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Køler til Palit Microsystems PalitDaytona GeForce4 Ti4200

Jeg har lige investeret i en Palit Microsystems PalitDaytona GeForce4 Ti4200, og den ser ud til at virke fint og dog...

Der sidder en køler på grafik-kortet, men den roterer ikke rundt!
Skal den ikke gøre det hele tiden?
Skal der installeres et program før den gør det, eller gør den det selv, når køleblokken bliver for varm!

Køleren er koblet til et fan-stik på selve grafik-kortet!
Avatar billede huskekage Nybegynder
25. februar 2004 - 12:23 #1
Jeg har oplevet præcis det samme!

Til mit held kom der pludselig en puma i smoking og ringede på min dør. Han var en gentleman! I sin lomme havde han en lille snudebille og den satte han på min køler. Så spandt den som en mis. Den lille snudebille sætter sig ind i køleren og puster alt hvad dens små lunger kan holde til, indtil køleren kører. Den er flittig og fintfølende.

Så jeg råder dig altså til at anskaffe dig en snudebille, den fås i Aldi til den nette sum af kr. 79,-

Men! Pas på! Snudebiller har det med at være ret aggresive, så pas på at du ikke tirrer den. Så fortærer den din køler i stedet for at puste!

Give den evt. lidt rasp i ny og næ, så bliver det en sund og rask bille!
Avatar billede klavil Seniormester
28. februar 2004 - 12:56 #2
Køleren skal rotere så snart du starter computeren. Prøv at afmontere det lille stik på grafikkortet og monter det igen. Kan blæseren dreje rundt?
Hvis det hele er som det skal være og kortet sidder ordentligt, så er den en defekt.
Jeg har selv haft dette kort og vil råde dig til at købe en Zalman MC80 køler som er lydløs, da den blæser du har på nu, kommer til at larme meget på et tidspunkt.
Avatar billede mortenrye Nybegynder
28. februar 2004 - 17:15 #3
Jeg fandt ud af, at blæseren var stået af! Tror jeg vil invistere i en zalman køler!
Tak for hjælpen!