Avatar billede tewee Nybegynder
25. februar 2004 - 09:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Beholder gamle brugere ved opgradering?

Vi skal til at opgradere vores servere, fra 2000 server, til 2003 standard edition.

Men vi er lidt bekymret om den sletter vores brugere hvis vi bare sætter 2003 server CDen i serveren og klikker "Opgrader", da vi har små 100 brugre, som vi gerne vil beholde.

Gemmer den brugerne hvis man opgradere?
Eller findes der andre måder man kan kopiere de gamle brugere, til den nye server?

- Pelle Ravn aka. TeWeE.
Avatar billede maagen Nybegynder
25. februar 2004 - 10:00 #1
Har i flere DC'ere?
Avatar billede tewee Nybegynder
25. februar 2004 - 11:42 #2
Nej vi har kun en.
Avatar billede tewee Nybegynder
25. februar 2004 - 11:57 #3
De andre servere kan vi hurtigt sætte op igen, det er bare vi gerne vil beholde de brugere vi har lige nu...
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2004 - 13:02 #4
Alle andre windows gemmer deres brugere ved opgradering, så det bør den også.
For at være på den sikre siden bør du installere en dcér ekstra og så lade brugeraccounts blive replikeret over sammen med com. accounts.
I virkeligheden bør i mindst have 2 dcér. hvad gør i f.x. hvis dcén går ned?
Avatar billede levithan Nybegynder
25. februar 2004 - 14:23 #5
jeg er enig med dannyboyd. Ved større opgradering dvs helt nyt server OS bør man altid installere en ny server. ALTID ny server. For hvis det går galt og det kan det let gøre så har man hurtigt en maskine man kan sætte til og kører videre. Hvis et firma står stille taber det penge.

Derfor Opret altid et test miljø før den endelige opgradering og gør det aldrig på den eneste server man har.
Avatar billede tewee Nybegynder
26. februar 2004 - 09:51 #6
Hmm... Okay... Men i kan ikke fortælle hvordan, for det har jeg altså ikke lige hørt om at man kan før...

Men flytter man så bare brugerne over på en anden DC og så kan man lukke den anden ned ?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2004 - 11:13 #7
Du opretter en dcér for "existing forrest" og "existing domain" peger på din nuværende dns. Når den er færdig installeret skal den selv replikere brugere og com. account over. ellers skal du se under replication partners.
Avatar billede tewee Nybegynder
03. marts 2004 - 11:34 #8
Vi har opgraderet nu, og den gemte alle brugere og mappe indstillinger.
Vi har købt ny server, som vi sætter op til at kører med den anden på et andet tid punkt... Sender du et svar dannyboyd? Og tak...
Avatar billede serverservice Praktikant
03. marts 2004 - 12:49 #9
jepper -godt i fik det til at virke
Avatar billede tewee Nybegynder
04. marts 2004 - 00:23 #10
Det gjorde vi, og det er dejligt at få det til at virke :)

Takker igen :)