Avatar billede cschjorr Nybegynder
25. februar 2004 - 08:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klienten "taber" netværksforbindelse

Jeg har et mindre netværk med en WIN2K server som agerer Primærdomain controler og en flad filserver - ligelides WIN2K server. Problemet er at mine klienter taber forbindelsen til serveren efter et stykke tid og kan kun genetablere forbindelsen ved at logge af og på igen - de mappede drev kan ikke vises.
Endvidere er log on tiden meget lang!. Før vi ændrede serveren til primær DC agerede den flad fil server uden problemer.
Klienterne er Windows XP Pro - alle er opdaterede med SP og diverse patches
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2004 - 13:16 #1
Det lyder som et dns problem.
Du skal have en forward lookup zone og en reverse lookup.
Sørg for at klienter bliver dynamisk opdatert via dns. Søg for at din dns bliver registreret via dhcp- scope options.
Under dhcp-dns dksl du fjerne hak i: "discard forward lookups when lease expires"
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2004 - 13:20 #2
Avatar billede cschjorr Nybegynder
25. februar 2004 - 13:53 #3
Tak - det er logisk når man ser det
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2004 - 14:11 #4
ok . tak for point