Avatar billede tearz Nybegynder
25. februar 2004 - 02:00 Der er 7 kommentarer

Nortwood ellre prescott

Jeg har haft det her oppe at vende i et spørgsmål før men jeg synes hele tiden der sker nye ting der ændre min mening :D

først denne her side:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NTg5 den omhandler hvordan prescott bliver så varm den smelter noget på bundkortet

og så denne:
http://www.legitreviews.com/Reviews/prescott_oc_1.shtml
hvor de clocker prescott til 3,75 uden den bliver ret varm

Nu er det ikke fordi jeg skal clocke den overdrevet meget regner med at købe en 3 ghz og den skal gerne køre 3,4-6 med en thermal right luft køler afhænigt af hvad jeg kan få den op på

Så er mit spørgsmål er det forsvarligt at clocke en prescott til det? Det skal forgå på et abit ic7 max3 bundkort

Er der nogen der har erfaringer med prescott og OC

Så vidt jeg kan forstå er det kun når man hæver vcore den bliver sindsygt varm? Og dem der har fået den op på 3,75 har haft vcore på 1,55

Jeg er ikke den med mest forstand på overclocking men håber i kan hjælpe mig med at få det afklaret
Avatar billede gumz Nybegynder
25. februar 2004 - 03:45 #1
Hej...
Hmmmm...jeg må nok skuffe dig med, at dit motherboard ikke understøtter Prescott processoren. Men hæng ikke med mulen. Det er et rigtig godt bundkort, og du kan snildt OC en 3 GHz Northwood til 3,4...selv med retail køleren. Jeg gør det selv (har dog smidt ny køler i...ikke pga. varme, men støj)
Husk at dit Abit bundkort understøtter 800 MHz fsb, så sørg for at købe en processor der svarer til det :-)

Mvh
Gums
Avatar billede tearz Nybegynder
25. februar 2004 - 04:30 #2
Er du sikker på det ikke bare er fordi da de overclockede en prescott på et abit mobo smeltede der noget plastik?
Avatar billede tearz Nybegynder
25. februar 2004 - 04:32 #3
http://www.xbitlabs.com/news/mainboards/display/20030723125300.html står her

"Supports Socket 478 Pentium 4/[Prescott]/Celeron processors with 400/533/800MHz Quad Pumped Bus with up to 3.60GHz clock-speed and above"
Avatar billede tearz Nybegynder
25. februar 2004 - 04:35 #4
mit spørgsmål igen; er det forsvarligt at clocke en prescott på et abit ic7 max3 bundkort hvis jeg bruger en thermal right køler? og holder vcore på 1.55
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. februar 2004 - 11:46 #5
Hvis du vælger at købe en Prescott, har jeg læst mig til at du ikke får nogen videre gevinst over NW, medmindre du hiver den forbi 3,6Ghz

Du kan vælge en af følgende løsninger:

En 3Ghz P4 Northwood, som du ved fungerer efter hensigten, også varmemæssigt (husk dog på at den altså ikke er 20º under load, når den kører 3,75Ghz)

Leg pionér og invester i en Prescott, se hvad den kan klare og vurdér om der er noget i vejen!

Med den rette køling holder Prescott sig fra samme temperatur til 1-3º højere end NW og får man den presset forbi 3,6GGhz efterlader den NW i støvet...
Vælger man at køre standard, er det hul i hovedet at købe en Prescott, så vidt jeg har ku' læse mig til, indtil videre :o)
Avatar billede tearz Nybegynder
26. februar 2004 - 09:30 #6
det må blive en NW så gider ikke bruge penge på prescott før de får en ordentlig en på gaden :D tak Kreidlerhansen
Avatar billede hyldez Nybegynder
08. juli 2004 - 00:31 #7
Jeg har desværre ikke erfaring med Prescott.. Men jeg ville vælge NW, da jeg selv har erfaringer med den.. Og tro mig, den kan virkelig oc helt vildt..! Min model er godtnok én af den første, nemlig en P4 NW 1,6 ghz, men den er clocket til 2,4 ghz.. Det er 50% hvilket jeg selv syns er meget godt..!
Derudover ligger min stabilt på 49 grader ved oc og ca. 45 grader uden oc. Med standart køler..

Og det at du har et Abit IC7 MAX3 board gør det jo ikke dårligere, da MAX3 kortet "er" bygget til formålet oc..