Avatar billede nicocarlos Nybegynder
24. februar 2004 - 20:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Session problem

Hejsa.
Jeg får denne session warning.

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at index.php:20) in login_success.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at index.php:20) in login_success.php on line 2

Scriptet ser sådan her ud:
<?
session_start();

echo "Welcome ". $_SESSION['first_name'] ." ". $_SESSION['last_name'] ."! You have made it to the members area!<br /><br />";

echo "Your user level is ". $_SESSION['user_level']." which enables you access to the following areas: <br />";

if($_SESSION['user_level'] == 0){
    echo "- Forums<br />- Chat Room<br />";
?>
<?php
}
if($_SESSION['user_level'] == 1){
    echo "- Forums<br />- Chat Room<br />- Moderator Area<br />";
}
echo "<br /><a href=mail.php>Mailbox</a>";
echo "<br /><a href=retkode.php>Change Code</a>";
echo "<br /><a href=index.php?page=logout>Logout</a>";

?>

håber at der er en som kan hjælpe..
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. februar 2004 - 20:20 #1
Problemet opstår allerede i index.php; du må ikke lave output til browseren før du kalder session_start()
Avatar billede krydset Nybegynder
24. februar 2004 - 21:06 #2
Hvad står der op over det her ??

<?
session_start();

echo "Welcome ". $_SESSION['first_name'] ." ". $_SESSION['last_name'] ."! You have made it to the members area!<br /><br />";

echo "Your user level is ". $_SESSION['user_level']." which enables you access to the following areas: <br />";

if($_SESSION['user_level'] == 0){
    echo "- Forums<br />- Chat Room<br />";
?>
<?php
}
if($_SESSION['user_level'] == 1){
    echo "- Forums<br />- Chat Room<br />- Moderator Area<br />";
}
echo "<br /><a href=mail.php>Mailbox</a>";
echo "<br /><a href=retkode.php>Change Code</a>";
echo "<br /><a href=index.php?page=logout>Logout</a>";

?>
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
25. februar 2004 - 16:40 #3
krydset, der står ikke noget foran, men i min index, laver jeg et script, ja. Men hvordan skal jeg så gøre??
Avatar billede hans_ch Nybegynder
26. februar 2004 - 15:51 #4
Du skal bare indsætte session_start() i din index.php inden du printer noget andet.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
27. februar 2004 - 13:14 #5
og fjerne det session start andre steder eller lade dem stå?
Avatar billede hans_ch Nybegynder
27. februar 2004 - 13:17 #6
Fjern dem alle andre steder, for hvis du indsætter det i din index.php (og den bliver eksekveret hver gang), skal du ikke kører session_start() mere.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
27. februar 2004 - 13:28 #7
okay, jeg tester lige
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
27. februar 2004 - 13:31 #8
takker
Avatar billede hans_ch Nybegynder
27. februar 2004 - 13:33 #9
Velbekomme ;)