Avatar billede ibib Nybegynder
24. februar 2004 - 17:36 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

er kommet til at ændre exe filer til billed format

Når man højreklikker på f.eks et hlm dokument kan man vælge hvilket program det skal åbnes med.
Jeg sidder med en maskin hvis bruger åbenbart er kommet til at vælge at samtlige filer er billeder filer, med det resultat at intet kan åbnes hvordan for man det tilbage til det oprindelige.  forstås spørgsmålet
Avatar billede laksefar Nybegynder
24. februar 2004 - 17:41 #1
Hvis du trykker shift i bund, og højreklikker på en fil kan du vælge hvilket program den skal åbnes med... Hvis det er det du mener?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
24. februar 2004 - 17:41 #2
Denne computer -> tools -> folder options -> filetypes.

Her kan du ændre på hvad filer med en given extention skal åbnes med.
Avatar billede hcma Novice
24. februar 2004 - 18:16 #3
vejledning i ændring af filassociationer her:
http://www.hcma.dk/skift_filassociationer.htm
Hvis det ikke er det du mener, vender du bare tilbage.
Avatar billede ibib Nybegynder
24. februar 2004 - 18:29 #4
Det er lidt der hen ad men det drejer sig stort set om alle filer i xp og da jeg ikke kender de tidligere indstillinger virker det temmeligt uoverskueligt
Avatar billede hcma Novice
24. februar 2004 - 18:39 #5
så må du ind og lave en repair:
Vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. februar 2004 - 18:58 #6
Ellers prøv i cmd at skrive: assoc
om det kan resette dem
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2004 - 19:06 #7
det er vist nemmest at bruge systemgendannelse og gå tilbage til en tidligere installation. ellers skal du jo ændre associationen for hver fil manuelt
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2004 - 19:07 #8
Du finder systemgendannelse her:

start ->programmer ->tilbehør ->systemværktøjer ->systemgendannelse