Avatar billede easytouch Nybegynder
24. februar 2004 - 17:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Qmail til Redhat 9.0

Hej Eksperter.

Søger en god hjælp til at install af qmail.
Før i tiden har jeg aldrig haft problemer med at køre scriptet.
Men efter at jeg er begyndt at køre 9.0, så er det mig en umulighed at sætte programmet op..

Jeg fandt en måde at gøre det på, men fatter ikke særlig meget af det - desværre og derfor ønsker jeg gerne hjælp..

Har prøvet med dette link http://www.eksperten.dk/spm/348243
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. februar 2004 - 17:16 #1
Nu specifiere du ikke hvad problemet er, saa prov evt. www.lifewithqmail.com
Avatar billede easytouch Nybegynder
24. februar 2004 - 17:38 #2
Undskyld.. men den fejl jeg får er:

./load auto-str substdio.a error.a str.a
substdio.a(substdo.o)(.text+0x43): In function `allwrite':
: udefineret reference til "errno"
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [auto-str] Error 1

Den kommer efter at jeg har prøvet at installere qmail..

Har prøvet www.lifewithqmail.com
men kan ikke hitte ud af det..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. februar 2004 - 17:48 #3
yep, det er den samme fejl som fra http://www.eksperten.dk/spm/348243, du patcher bare din qmail ligesom de skriver i det sporgsmaal

det er dog lidt sjovt, fordi folger du lifewithqmail skal du downloade netqmail istedet for standard qmail, og den skulle allerede vaere patched
Avatar billede easytouch Nybegynder
24. februar 2004 - 17:52 #4
problemet er at jeg ikke ved hvordan at man patcher..

Har prøvet med netqmail.. men den måde som de beskriver at man skal installere på, det vil min server ikke gå med til..

Jeg har prøvet at intalllere alle pakker i linux, så jeg var sikker på at jeg havde alt hvad at jeg skulle bruge.. men der mangler åbenbart noget
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. februar 2004 - 20:59 #5
Hvis du kigger godt efter, kan du se at "dank" skrev det 04/05-2003 15:38:04:

"du tager patch linierne i bunden fra linie

% diff -u3 error.h.orig error.h

til linie

#ifndef SEEK_SET

paster det ind i en fil som du kan kaldte patchtest og ligger denne fil i din qmail-1.03 mappe

derefter patcher du med

patch -p0 < patchtest

Det skulle være det"

Men som sagt, du bor istedet installere netqmail, har du problemer er det meget nemmere at hjaelpe hvis du fortaeller hvilke fejl den giver dig, istedet for at vi skal gaette os til det
Avatar billede dank Nybegynder
26. februar 2004 - 17:27 #6
netqmail er ikke patchet, men der medfølger en patch som har disse ting.
Avatar billede easytouch Nybegynder
26. februar 2004 - 21:30 #7
har fået det installeret.. men når jeg så prøver at starte det op, så får jeg denne fejl..

[root@localhost init.d]# /etc/rc.d/init.d/qmail restart
Stopping qmail                                            [  OK  ]
Starting qmail:
Starting pop:
Starting smtp: tcpserver: fatal: unable to bind: address already used

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. februar 2004 - 21:56 #8
Er der er noget andet der blokere, muligvis sendmail
Avatar billede dank Nybegynder
26. februar 2004 - 21:58 #9
# netstat -vatn | grep :25

Du har en anden Mailserver kørende som har bundet sig til port 25
Avatar billede easytouch Nybegynder
26. februar 2004 - 22:23 #10
hvordan kan jeg se hvilken mailserver som har bundet sig til port 25?
for når jeg skriver som du gør, så får jeg følgende:

[root@localhost root]# netstat -vatn | grep :25
tcp        0      0 127.0.0.1:25            0.0.0.0:*              LISTEN
Avatar billede dank Nybegynder
26. februar 2004 - 23:05 #11
Prøv

# ps aux | grep sendmail

eller

# ps aux | grep postfix

sikkert en af dem