Avatar billede lynet Nybegynder
30. januar 2001 - 18:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

optage realplayer

Hej alle sammen.
jeg ville gerne kunne gemme de ting jeg ser fra realplayer, lige nu feks bigbrother, sådan at man kan sætte den i gang og optage og stoppe når man ikke gider at have mere...
kan man det?
hvilket program skal man bruge?
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. januar 2001 - 18:35 #1
Jeg tror du skal have et TV-capture kort for at kunne optage, men man må helt klart kunne få noget software til det!

/vh
Simon
Avatar billede lynet Nybegynder
30. januar 2001 - 18:37 #2
jeg tror IKKE at du skal have et tv-capture kort for at gøre det, dataén er jo allerede i din maskine, problemet er jo at gemme dem...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 18:53 #3
Fis og kanel fra jer... Se bare her... he he...

http://www.partnersinrhyme.com/wwwboard/pc2/messages/163.html

/Nikolaj
Avatar billede lynet Nybegynder
30. januar 2001 - 19:06 #4
din point
Avatar billede lennart Nybegynder
30. januar 2001 - 19:06 #5
Avatar billede lynet Nybegynder
30. januar 2001 - 19:07 #6
det er jo kun lyden, ikke video
Avatar billede lennart Nybegynder
30. januar 2001 - 19:15 #7
ups
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 21:05 #8
det kan ikke lade sig gøre at save/optage streaming video fra realplayer. pointen ved streaming er jo netop at det er en flydene strøm der hentes ind i bufferen bruges og smides ud derfor har du jo højst en 20-30sek. gemt i din buffer, om du ka´hente og gemme det, ved jeg ikke. men med et tv-capture kort ka du vel få signalet ud af maskinen og optage det på vhs.  el.lign
/Samf
Avatar billede lynet Nybegynder
30. januar 2001 - 21:24 #9
hmm det er underligt, at der ikke er lavet et program der kan lave en kunstig \"buffer\" der gemmer det hele i en lang film ,det kan da ikke være det sværeste at lave???
jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 22:02 #10
Jeg aner ikke hvad der skete, da jeg pastede mit link, for jeg plejer netop at henvise til http://mmsound.about.com/compute/mmsound/library/weekly/aa092500a.htm

Anyway, Samf det kan altså godt lade sig gøre. Jeg ved godt at der kun står lyd, men det er din eneste mulighed. Har søgt alle steder for hvem vil ikke gerne kunne gemme lidt Streams på Harddisken....
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 22:35 #11
men hvorfor lige bigbrother det er da lige godt lidt tørt at spilde harddisk plads på
foresten har de også store problemer med både billed og lyd og ofte ka du slet ikke komme på pga. alt for mange brugere på samme tid. de har vist ikke taget højde for hvor stor interessen er
for at opleve andre mennesker gøre sig selv til grin he he
/Samf
Avatar billede lynet Nybegynder
30. januar 2001 - 22:42 #12
samf: jeg er lidt ked af at skulle afslå dit svar, jeg er glad for indlægget, men jeg vidste ovenstående allerede, og da jeg virkelig skal bruge det med video, vil jeg vente lidt endnu.
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 22:51 #13
nikolaj - at optage lyd er jo noget helt andet end video det er klart at man ka´optage lyden internt på sin maskine som hvis det var en xtern optage enhed (sample) men et billed skal jo grabbes og jeg nægter at tro på at et sådan program findes jeg vil stadig foreslå at hive signalet ud og optage det på vhs
/Samf
Avatar billede lynet Nybegynder
04. februar 2001 - 22:48 #14
jeg svarer lige på mit eget spørgsmål da jeg har løst problemet selv.
http://www.mp3machine.com/discussion/messages/513.shtml