Avatar billede tony-tiger Nybegynder
23. februar 2004 - 16:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

MS sql og ASP

Jeg kunne godt tænke mig at lære noget om MS sql i asp. Jeg er nogenlunde til ASP sammen med access.. Nogen der kender nogle gode guides/toturials ? Og er der meget forskel på MS sql og access når man kigger på ASP koden ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2004 - 18:00 #1
Der er ingen forskel. SQL statsments er de samme. Eneste forskel er at du tilgår SQL via en SQL odbc drever og en access via en access odbc driver selve asp koden er nøjagtig ens. Du kan oven i købet relativt let konvertere dine access baser til ;S SQL uden de stor problemer
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2004 - 18:01 #2
selve det at lave tabellerne i SQL kan du gøre med access også så det bør heller ikke være noget problem
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2004 - 21:04 #3
Der er faktisk nogen forskel på Jet SQL dialekt og SQLServer dialekt.

Hvis du har holdt dig strengt til ANSI standard SQL, så har du ingen
problemer, men ellers kan det godt kræve lidt arbejde at få alt på plads.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2004 - 21:05 #4
Mit gæt er at der er brugt OLE DB drivere og ikke ODBC drivere.

Og Access indeholder ganske rigtigt en upsize wizard som kan konvertere
en Jet database til en SQLServer database.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2004 - 21:07 #5
arne_v>jeg tror du har ret. Er princippet ikke det samme??? en OLE til access og en anden OLE til sql. Det er noget siden jeg sidst legede med dette
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2004 - 21:09 #6
Princippet er helt det samme.
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. februar 2004 - 10:31 #7
Takker for svarene, men er der nogen der har en guide til hvordan man gør.. Sådan helt fra starten ? =)
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. februar 2004 - 10:40 #8
Og hvad er der af fordele/ulemper ved at bruge det ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2004 - 10:53 #9
fordelen ved SQL frem for access er at SQL er en ordentlig netværksbaseret database, der kan håndtere mange brugere og store mængder data. Ulempen er at hvis du vil stille din SQL server poå nettet, så koster det kassen gange mange
Avatar billede philiph Nybegynder
24. februar 2004 - 15:54 #10
Querys i Acces er også noget lettere at benytte end MSSQL's views/functions/stored procedures