Avatar billede krydset Nybegynder
23. februar 2004 - 15:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan kun logge på owa med administrator acc.

Hejsa, har installerete ms exchange 2003 hos et lille firme. Det er første gange jeg arbejder med exchange 2003 og der Mange ændringer fra 2000. Der er et lille problem, man kan kun logge på owa med administrator acc.

Inde i active dir er owa enabled under exchange features for de ønskede users.

Når jeg prøver får jeg denne her fejl HTTP/1.1 401 Unauthorized.

Nogen der ved hvad problemet er?

Mvh
Krydset
Avatar billede krydset Nybegynder
23. februar 2004 - 15:30 #1
Skal måske siges det er en windows 2003 server vi kører med
Avatar billede maagen Nybegynder
23. februar 2004 - 20:24 #2
Problemet er sandsynligvis at de brugere der skal benytte OWA skal have "log on locally" rettighed da det er en DC'er det ligger på.

Opret en gruppe der hedder OWA og giv rettigheden til den - de brugere der skal have adgang til owa meldes ind i den gruppe.
Avatar billede krydset Nybegynder
24. februar 2004 - 16:59 #3
Fandt ud det det var recieptents policys den galt med skulle oprette en til det domæne jeg køre med
Avatar billede baadz2 Nybegynder
11. marts 2004 - 10:11 #4
Jeg sidder med det eksakte samme problem.
kan jeg ikke narre dig til at poste løsningen lidt mere præcist, jeg har kigget lidt rundt under recipient policies, men kunne ikke lige se hvad der skulle gøres.

/Jens
Avatar billede krydset Nybegynder
11. marts 2004 - 10:39 #5
Du skal ind under
recipients-->reciepients policies-->h.klik-->new reciepients policy-->e-mail adresses-->name skal være hvad du vil have-->under fanen email adresses (policy) angiver du @ditdomæne.dk --> og så ok

Dvs alle dem som er under @ditdomæne.dk har nu lov til owa

Det var vidset såen jeg gjorde