Avatar billede iggi Nybegynder
23. februar 2004 - 13:03 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

vob, ifo ,bup formater til AVi

Hej

Jeg har en dvd med noget rejsevideo som jeg gerne vil have konverteret til avi format.

når jeg åbner dvd'en kan jeg se to mapper en med lyd og en med video i video ligger der følgende formater vob ifo bup

Hvilket program kan jeg bruge ;(trial/freeware).

Jeg har prøvet med VobEdit  som kan lave det til mpeg men det har givet mig nogle problemer da jeg gerne vil have lyden på videoen med

håber nogen har ennem løsning til mit problem

mvh iggi
Avatar billede jba750 Nybegynder
23. februar 2004 - 13:10 #1
Jeg kan anbefale http://www.flaskmpeg.net/ det er freeware!
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2004 - 13:11 #2
http://www.digitalempire.frac.dk/dvdbackup.shtml
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10
Her er to sider, du kan bruge - eller ihvertfald kigge på.
Norbert :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2004 - 13:47 #3
Du kan prøve at downloade InterVideo DVD copy. Den kan konvertere til Vcd, svcd, Divx og komprimere en 8 giga Dvd skive til det halve så den kan lægges på en enkeltsidet DVD. Produktet findes i Trail version

http://www.intervideo.com/jsp/InterVideoDVDCopyPlatinum_Profile.jsp
Avatar billede iggi Nybegynder
23. februar 2004 - 14:53 #4
tak for jeres links jeg kigger lige på dem

mvh iggi
Avatar billede iggi Nybegynder
24. februar 2004 - 10:07 #5
Hej nu har jeg prøvet flashkmpeg som kan lave min video om til avi format -herligt

der er bare et lille men der kommer ikke nogen lyd med.

Ved i hvordan jeg får lyden med det er sikkert en eller anden function i programmet som jeg har glemt at aktivere
??

Mvh Iggi
Avatar billede jba750 Nybegynder
24. februar 2004 - 17:27 #6
Du skal vælge sørge for at vælge 48 kHz og bruge et mp3 codec.

En guide til brugen af FlaskMPEG kan findes her:
http://www.digital-digest.com/dvd/articles/dvdtodivx_flaskmpeg.html
Avatar billede norbert Nybegynder
24. februar 2004 - 17:35 #7
digitalempire har fået ny adresse:
http://www.digitalempire.ath.cx/content.php?article.cat.4
Der må være noet her.
Avatar billede iggi Nybegynder
25. februar 2004 - 09:21 #8
Jeps jeg har set på brugervejledningen men problemet er at jeg ikke kan aktivere audio funktionen inde i programmet det klikbare felt er simpelthen ikke aktivt ..underligt. Nå men jeg fik da omformateret min dvd til et brugbart format dog stadigvæk uden lyd :(

Alligevel syntes jeg i skal have point for jeres hjælp da det har givet mig lidt mere forståelse for video formater.

Giver du et svar Nobert så du også kan få lidt point
Avatar billede norbert Nybegynder
25. februar 2004 - 09:26 #9
Joh, det kan jeg da godt, men jeg synes næsten det er vigtigere, at du får løst dit problem. Digitalempires guides plejer da altid at fungere. Ellers kan du spørge i hans forum.
Norbert :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
25. februar 2004 - 14:28 #10
iggi. hvad med at teste det jeg skrev så er du ude over alle disse problemer
Avatar billede iggi Nybegynder
26. februar 2004 - 15:56 #11
hej igen
Undskyld at jeg svarer så sent men
ja tiden flyver bare afsted ...
Norbert jeg giver dig helt ret i at det er vigtigt at jeg får løst mit problem.
Det kniper desværre med tiden i disse dage så jeg får først tid til at kigge nærmere på jeres links i weekenden

Jeg vender tilbage
takker
Mvh Iggi
Avatar billede iggi Nybegynder
02. marts 2004 - 09:40 #12
Så har jeg fået rodet lidt med de forskellige programmer

I skal alle have tak for hjælpen

Mvh iggi