Avatar billede solution Nybegynder
23. februar 2004 - 11:57 Der er 4 kommentarer

scanner slukker ved tilslutning af scsi

Min scanner er en canoscan 300 fra canon.
mit problem er at scanneren simpelthen slukker når jeg tilslutter den min computer?? Altså når jeg bare har tilsluttet strøm lyser on knappen som den skal. sætter jeg mit scsi stik i scanneren lyser den også. problemet starter når jeg sætter scsi stikket i printerporten, så går lyset ud??
Jeg har prøvet at sætte mit scsi stik i et umonteret bundkort, men desværre med samme resultat! bag på scanneren er der en knap man kan dreje (en terminator dreje knap) den kan stå på on og off og forskellige tal der står med rød og sort, jeg må være ærlig og sige at det er ved at gå mig lidt på nerverne!!! Håber eksperten lever op til sit gode ry :0)
Avatar billede gudmundp Praktikant
23. februar 2004 - 12:15 #1
skal scanneren ikke sættes til scsi kort
Avatar billede solution Nybegynder
23. februar 2004 - 12:27 #2
nej scanneren skal kunne sættes til Lpt1 porten
Avatar billede smikkel Nybegynder
23. februar 2004 - 12:30 #3
Du skal bruge et SCSI kort elles kan du brænde din LTP port af.. Der findes et kabel som liner Parrel kabel som er af ælder type i den ene enden. kan ikke huske om der findes et program som kan lave porten om..
Avatar billede solution Nybegynder
23. februar 2004 - 12:34 #4
Så må jeg jo ud at investere i et scsi kort, håber sku i har ret, jeg vender tilbage efter en tur ved den lokale edb shop :0)