Avatar billede norbert Nybegynder
22. februar 2004 - 23:52 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Tilbud fra Fona - er den pengene værd?

Hej venner.
Jeg har set et tilbud i Fonas tilbudsavis på en PC
http://www.fona.dk/avis/FONA_F%F8dse_avis_web.pdf
Jeg ville høre lidt om, om det er noget, der er værd at røre ved, eller om man godt kan tage den med hjem, uden at føle sig dum :-)
Norbert. :-)
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 23:56 #1
jo, den er alle pengene værd, men husk at:

Få garrenti

IKKE underskrive en forsikring, fordi at en pc er underlagt dit inbo forsikring..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. februar 2004 - 23:58 #2
Hvilen en af de computere er det lige du tænker på "norbert" ?

Flot at du har regnet det ud "thedeathart" ;o)
Avatar billede norbert Nybegynder
22. februar 2004 - 23:59 #3
Selvfølgelig, undskyld - den er på side 3 :-)Packard Bell
Avatar billede ricky Nybegynder
23. februar 2004 - 00:17 #4
nej den er al for dyr (det jo Fona for h......) - desuden er den spækket med 'gammel' teknologi. Processoren burde være 800Mhz istedet for 533Mhz, 333Mhz RAM burde være 400Mhz, Hvad pokker skal man med 11Mbit netkort - når prisen idag for 54Mbit er den samme ? Grafikkort er ok - men ikke noget at råbe hurra for. DVD-brænderen er formentlig 1x.

Jeg tror bestemt at du vil kunne få tilsvarende maskine med nævnte forbedringer (dog uden den ligegyldige software pakke) for de samme penge hos en af netbutikkerne.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2004 - 00:22 #5
Jeg havde det godt nok på fornemmelsen - men jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu. :-)
Norbert.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. februar 2004 - 00:23 #6
ohh, var der flere, kiggede kun på den første, siden at der ikke var angivet andre, sorry
Avatar billede netspec Nybegynder
23. februar 2004 - 00:27 #7
Det kommer selvfølgeligt an på hvad du skal bruge det til. Hvis du nu betaler kr. 8.000 for en PC og er glad for den så er det jo et godt køb :o)

Meeen, jeg vil nu også altid vælge at samle mine PC selv og ikke købe dem i butikker som Fona, Merlin etc.

Du kan jo altid prøve at fortælle hvad du skal bruge PCen til (f.eks. kun mail/Internet/kontorprogrammer eller også krævende spil/grafik). Så kan jeg da godt komme med nogle bud på en anden PC.

Ellers prøv at kigge på www.edbpriser.dk hvor du enten kan samle din egen PC fra bunden af eller vælge en færdigkonfigureret PC.

Hvis du vil betale f.eks. op til kr. 8.000 for en PC kan jeg hurtigt finde en PC der har en bedre konfiguration en den du køber i Fona, se f.eks.:

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=4101&Type=2&ID=1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:27 #8
Det er en (efter min mening) ganske fin pc til prisen.
Men husk at du derud over også skal ha' et styresystem.

Jeg forstår ikke "ricky's" kommentar ???
Det er jo en 3.0 GHz P4 processor
100 MBit Netkort og et rigtig godt grafikkort som sidder i den maskine, som derudover indeholder en masse andre lækre detaljer.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2004 - 00:32 #9
Det er fortrins digital videoredigering, photoshop, illustrator og andre grafikprogrammer, jeg skal bruge den til - og den skal ikke på nettet. Måske på et senere tidspunkt, når den jeg sidder ved nu brænder sammen. :-)
Så vidt jeg kan se, følger windovs XP home edition med.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2004 - 00:34 #10
Og den skal også bruges til at lave musik på. Ikke kun midi, men mixe musik i wave i højeste kvalitet i flere spor.
Avatar billede netspec Nybegynder
23. februar 2004 - 00:47 #11
Personligt ville jeg gå efter en kraftig computer som enten selv laver eller bestiller samlet og så køber Windows XP ved siden af. Nu vil nok kunne lave den bedste PC hvis du har mod på at samle den selv, men nedenstående samlede er også helt ok.

eks.
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=7378&Type=2&ID=1 (kr. 5.500)
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=4103&Type=2&ID=1 (kr. 7.500)

samt Windows XP Home Edition kr. 699 (hvis du vil lave et hjemmenetværk evt. med en server så vil jeg anbefale Windows XP Professional Edition i stedet for).
Avatar billede ricky Nybegynder
23. februar 2004 - 00:50 #12
victor-1>> 3Ghz fås i 3 eller 4 forskellige udgaver. Den anvendte i Fonas 'tilbud' må antages at være 533Mhz versionen (da ram'ene alligevel ikke vil kunne køre hurtigere). De 11Mbit relaterer til et trådløst netkort der følger med. Hvor er de fine detaljer ???
Avatar billede coldplay Nybegynder
23. februar 2004 - 00:51 #13
Køb en Zitech Gold Pentium 4:

3 GHz P4 processor/800 MHz FSB/512 MB PC3200 ram.

Kort sagt: bedre performance til en billigere penge.

Minus: 80 GB harddisk/CD-ROM drev.

Plus: Floppy drev/10-100-1000 Mbit Intel PRO/1000 CT  netkort/2 x FireWire/8 USB2.0 porte/5 PCI slots mv.

Pris: 6.695,00 kr.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2004 - 12:46 #14
Tusind tak for jeres respons. Jeg står ikke lige nu og mangler en, det var mere fordi jeg så tilbuddet i tilbudsavisen, men jeg er da blevet lidt klogere (det må vi da håbe på). :-O)
Victor-1, gider du at smide et svar, så deler jeg pointene mellem jer.
Norbert :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 17:07 #15
Jow da ;o)