Avatar billede jp08 Nybegynder
22. februar 2004 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asus bundkort P4P800 de luxe

Jeg vil høre om der er nogle der ved hvordan jeg kan få lyd samt mikrofon til at virke både i front og bag på eller med andre ord hvor skal jeg sætte stikkene i  på bundkortet (asus P4P800 DE LUXE) til fronten jeg har kigget i manualen, men den er jeg ikke så god til at finde ud af.
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2004 - 21:08 #1
Det kommer an på hvor mange højttalere du har. Hvis du har installeret softwaren til lydkortet, går du ind i "start-instillinger-kontrolpanel-styring af lydeffekter".
Styring af lydeffekter er et gult og blåt ikon og her går du ind i højttalerkonfiguration hvor du kan sætte dine højttalere og mikrofon op efter dine farver på lydkortet.
Hvis de monteres forkert kommer programmet frem og fortæller dig det.
Jeg kan dog sige at:
grøn er til front
lyserød til mikrofon.
orange til center og sub
sort til baghøjttalere
Følg anvisningen så går det nok.
Avatar billede jp08 Nybegynder
22. februar 2004 - 21:20 #2
problemet er de stil der er på fronten af mit kabinet, jeg skal have til at virke, stikkene på bag siden virker fint hvor jeg har sæt minne højtaller til og så ville jeg gerne have muligehed for at sætte hovedtelefoner til i fronten i de to stik der er til mikrofon og højtaller, men de to stik der er i fronten af kabinettet er ikke tilsluttet bundkortet og det er det der er problemmet.
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2004 - 21:31 #3
Det nemmeste vil være for dig at finde din manual frem for dit bundkort og kabinet og finde siden hvor du kan koble frontlyd til bundkortet. Det vil tage dig omkring 10 min. Du kan ikke gøre noget forkert, det eneste kan være at det ikke fungerer hvis du er kommet til at koble det forkert.
Avatar billede jp08 Nybegynder
24. februar 2004 - 15:14 #4
jeg lukker her da jeg søgte hjælp unden brug af manual
Avatar billede klavil Seniormester
24. februar 2004 - 15:20 #5
Ja det er jo også nemmere at få folk til at lave arbejdet for en, men du vil nu lære lidt mere af at læse din manual, da det som sagt kun er nogle små stik du skal have monteret og det tager dig max 10 min.