Avatar billede mc_anker Nybegynder
22. februar 2004 - 15:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"Oversæt Til Engelsk"

Civilbefolkningen havde nok været noget mindre tillidsfuld, hvis den havde vidst, hvilken tilstand hæren var i. Efter mange års økonomiske udsyltning og det katastrofale nederlag for BEF, i frankrig stod det elendigt til for hæren. En infanteridivition skulle nomaldt være på 13.600 mand, men i sommeren 1940 var storbritannien nede under det halve af deres normale størrelse. Der herskede en desperat mangel på kanoner og udrystning. I løbet at sommeren blev våbenproduktionen sat i været og styrkerne blev bedre.
Avatar billede mc_anker Nybegynder
22. februar 2004 - 19:19 #1
The civil population had properly been less confident, had they known the condition of the armed forces. After many years of economical deprevation and the catastrophic defeat in France for the British Expeditionary Forces, the army was in dire straits. The nominal strength of an infantry division was 13.600 men, but in the summer of 1940 the British divisions were less that half that size. A desperate lack of guns and equipment existed. In the course of the summer arms production had been raised and the forces had been improved.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
21. marts 2004 - 18:21 #2
OMG MIC... er det dig?