Avatar billede chill_out Nybegynder
22. februar 2004 - 13:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ingen lyd

hjælp mig min lyd er væk jeg kan ikke få noget lyd i mine højtaler jeg syntes jeg har prøvet alt jeg har oven i købet geninstaleret det hele som det var fra starten men stadigvæk intet fatter det ikke.
der er skrat i højtalerne når jeg tager stikket ud og der er støj når jeg skruer op og ned på højtalerne
Avatar billede chill_out Nybegynder
22. februar 2004 - 18:41 #1
og jeg kan høre i højtalerne når jeg tænder pcen og genstartet kan jeg køre det klik det giver når lydkortet bliver testet så hvad h..... er der galt
Avatar billede steinholtz Nybegynder
22. februar 2004 - 20:23 #2
Lydkortet eller dine højttalere er vel gået istykker. Har du prøvet at putte nogle andre højttalere, eller hovedtelefoner, i lydkortet? Hvis du har muliged for at putte dit lydkort i en anden computer så prøv det.
Avatar billede chill_out Nybegynder
22. februar 2004 - 22:29 #3
det sidder i bundkortet hvordan kan det også være højtalerne når de skrater når jeg tager stikket ud og jeg kan høre at jeg skruer op og ned og de klik det giver når jeg tænder og slukker pcer.  men nej jeg har ikke testet højtalerne
Avatar billede kopenhagener Nybegynder
22. februar 2004 - 23:20 #4
det lyder, som om dit onboard-lydkort er slået fra i bios-opsætningen. prøv at gå ind i bios'en, når du starter op, og se, om lyden ved en fejl er blevet disablet. har prøvet noget lignende, men det var godt nok i forbindelse med installation af lydkort på pci-port.

du kan ikke regne med støj fra højttalerne. de reagerer bare på spændingen fra stikket, ikke på hvorvidt pc'en sender lyd til dem eller ej.
Avatar billede chill_out Nybegynder
23. februar 2004 - 09:27 #5
hmmm det var det heller ikke men jeg undrede mig lidt da jeg var der inde der kom sådan nogle bogstaver op på skærmen enkelte steder jeg kan vel ikke have fået virus i biosen jeg har sku ellers altid haft min nav slaet til og jeg har lige prøvet med nogle andre højtaler der var heller ikke noget lyd.
Avatar billede kopenhagener Nybegynder
23. februar 2004 - 11:15 #6
måske du kunne overveje at opdatere lyd-drivere eller i værste fald bios?
Avatar billede chill_out Nybegynder
23. februar 2004 - 18:30 #7
lyddriveren er opdateret og biosen opdatere jeg i aften når jeg får fri for arbejde
Avatar billede chill_out Nybegynder
23. februar 2004 - 18:33 #8
hmmm kommer lige i tanke om kan det være fordi jeg har instaleret xp kan den gøre noget ved biosen (nej vel)
Avatar billede kopenhagener Nybegynder
24. februar 2004 - 10:42 #9
nej, ikke umiddelbart. er lyddriverne til systemet intakte?
Avatar billede chill_out Nybegynder
25. februar 2004 - 18:30 #10
ja det skulle de være det f.... xp siger bare at det ikke er godkendt men det virkede i starten hvordan kan man konfigurere sådan et lydkort onboard eller er det bare og satse.
jeg har tænkt mig at jeg vil prøve at køre 98 ind igen da jeg har en ghost liggene af begge systemer så det tager jo ikke så lang tid at ændre så kan jeg jo se om det er det f..... xp der laver lort i det
Avatar billede chill_out Nybegynder
26. februar 2004 - 02:32 #11
fejlen var min