Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 12:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SATA på Windows XP

Jeg skal til at geninstallere min Windows XP Home Edition. Jeg har en Sata-disk (det er ikke den, der skal rumme XP), og jeg ved, at jeg skal trykke F6 når den spørger om 3. parts drivere. Men så sker der ingenting. Den arbejder bare videre uden at spørge eller vente på ilægning af diskette. Det gjorde den også første gang jeg installerede systemet, men SATA-disken blev fint fundet af XP. Så ved jeg ikke, hvor den har fået driveren fra.

Dennegang siger den lidt senere i processen, at en lagerenhed ikke er genkendt - men dér hvor det skal stå hvilken, står der <ingen>. Kan det være SATA-disken?

Mit bundkort er et SOLTEK SL-86MP-L og SATA er slået til i biosen.

Nogen, der har et bud?
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 12:05 #1
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 12:14 #2
?? - øh, hvad mener du?
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 12:15 #3
Nu forstår jeg - et øjeblik.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 12:18 #4
Det kan godt være. Jeg har i hvert fald ventet med at trykke F6 til programmet har spurgt. Jeg prøver lige det andet. Det vil tage lidt tid, for jeg skal lige køre min datter til fødselsdag først.
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 12:24 #5
Ta den tid du skal bruge og tillykke med datteren :)
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 13:01 #6
Nej - ligemeget hvor tidligt jeg trykker på F6, får jeg ikke lejlighed til at indlæse noget som helst (og hun skulle bare til fødselsdag - har ikke selv, men tak).
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 13:24 #7
Jeg tror den kom igennem nu. Det varede bare megalænge før den bad om drivere. Og så skulle jeg jo også først finde ud af, hvilke filer fra bundkort-CD'en jeg skulle have kopieret over på floppydisken før det virkede. Men det undrer mig, at jeg har kunnet køre i et par måneder med systemet uden denne driver har været indlæst - og XP har alligevel fundet SATA-harddisken. Hvordan kan det forekomme?
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 13:28 #8
Hmmm IT er gåder over alt **G**

Det kan jeg ikke svare på sorry
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 13:35 #9
Never mind - tak for henvisningen og hjælpen.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 13:35 #10
Lukker.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
22. februar 2004 - 13:36 #11
Altså.
Avatar billede fox-mulder Nybegynder
23. februar 2004 - 03:40 #12
windows xp indeholder en sata driver derfor kan den godt finde sata diske
Avatar billede gaardbo Nybegynder
23. februar 2004 - 09:25 #13
Tak fox - men hvorfor har så så mange problemer med at XP kan finde SATA-disken?