Avatar billede kartinm Nybegynder
21. februar 2004 - 19:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

<td width="indholdets længde">

Jeg prøver at indsætte en menu i en tabel. Menu elementerne bliver hentet fra en database, og sættes så i hver sit <td>-tag. Dette sørger en PHP-løkke for.

Men problemet er, at jeg vil have at disse celler tilpasser sig til tekstens længde ( teksten = menupunktets navn ).... sådan, at den kommer til at se sådan ud:
<td>&nbsp;&nbsp;Menu 1&nbsp;&nbsp;&nbsp;<td>

Problemet er, at hvis der f.eks er 4 celler, så bliver de placeret centreret på siden, og deres width er 1/4 af tabellens.
Jeg ønsker at få dem opsat sådan....:

---------------------------------------------------------
| menu1  | menu2 | menu3 | menu4 |                      |
---------------------------------------------------------
d.v.s. at de er align=left... men hvordan kan jeg gøre det.. ?
Avatar billede fennec Nybegynder
21. februar 2004 - 23:22 #1
dine td'er skulle gerne automatisk få breden efter teksten, der står der i, hvis du undlader width på td'erne og din tabel....
Avatar billede kartinm Nybegynder
22. februar 2004 - 04:15 #2
yes... nemli... men det gør den ikke.. og jeg er ret sikker på at det er fordi, at der er i samme tabel er en <tr> med colspan = 5, som indeholder et billede... !!! Kan det have noget med det at gøre ?
Avatar billede mik789 Nybegynder
22. februar 2004 - 08:38 #3
det kan det da sagtens. Hvis du i en anden række har en celle med et billede der er bredere end dine menupunkter, bestemmer det jo bredden af hele den kolonne.
Avatar billede kartinm Nybegynder
22. februar 2004 - 17:01 #4
ok... jeg løser problemt ved at sætte en ny tabel i menu-<tr>... lukker.. men tak for kommentarene..