Avatar billede kenlassen Nybegynder
20. februar 2004 - 15:17 Der er 5 kommentarer

Problemer med netværk og wireless

Jeg sidder lige og har oprettet et netværk, hvor 4 computere er sluttet sammen.
Jeg kører over en routher/switch, hvor de 2 af computerne er wireless. De 2 andre er forbundet med almindelig netkabel i switchen - dem er der ingen problemer med. De kan fint se hinanden og dele filer. De kan også se de 2 som er wireless. Men når man prøver at komme ind på de maskiner får man besked om at de ikke er tilgængelig. Du har muligvis ikke rettigheder til at bruge denne netværksressourse. Kontakt administrator...
Alle kører i samme arbejdsgruppe: MSHOME. De har alle aktiveret gæstekonto. De har statiske ip. 192.168.0.100 og den næste maskine 101,102 osv. de kører med subnet 255.255.255.0 og gateway 192.168.0.1 som er switchens nummer.
Jeg kan ikke pinge de computere som er wireless.
De 2 computere som er wireless kan ikke se andre computere end sig selv.

Så kan I hjælpe med:
1. Hvordan får man adgang til de 2 computere som er wireless, i forhold til... du har muligvis ikke rettigheder...
2. Hvordan får jeg de 2 wireless computer til at kunne se de 2 andre...

Håber der er nogen som kan hjælpe her.

Ken
Avatar billede zinus Nybegynder
20. februar 2004 - 16:07 #1
kan de 2 wireless pinge deres default gateway?
Avatar billede grinderslev Praktikant
20. februar 2004 - 16:26 #2
Kører de alle med samme operativsystem????  Hvilke????
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 16:43 #3
har du sat en firewall på som blokere for det!
Avatar billede kenlassen Nybegynder
21. februar 2004 - 19:40 #4
De 2 wireless kan ikke pinge default gateway. Alle kører windows XP og der er ingen firewall. Xp's er også slået fra.
Avatar billede zinus Nybegynder
22. februar 2004 - 11:34 #5
hvis de 2 wireless ikke kan pinge gateway, kan de heller ikke svare på ping ;-)

deri ligger dit problem.