Avatar billede olling Nybegynder
20. februar 2004 - 13:51 Der er 1 løsning

Problemer med flere kontoer på samme server

Hej..

Jeg har i det sidste stykke tid oplevet problemer med at hente fra forskellige email-kontoer, som ligger på den samme server...

Den første adresse den henter fra lykkes fint, imens de følgende adresser på den samme server altid fejler. Der er en timeouttid på tre minutter - og problemet løses ikke, hvis jeg forøger denne tid.

Med til at forklare problemet hører også, at jeg godt kan hente fra de følgende kontoer - hvis jeg bare flytter dem i top.. Så sejler den tidligere øverste konto bare.

En af mine kammerater har oplevet det samme problem efter, at han skiftede til outlook fra Oiulook express. Det skyldes måske, at Outlook henter simultant fra flere forskellige adresser samtidig, imens Outlook Express henter fra en konto ad gangen???

Sådan ser det ud:
1) Jeg trykker på send og modtag..
2) Den henter og sender lystigt fra de servere, hvor der kun er en konto. Den henter/sender kun på den første konto på kontolisten fra kontoer med en server.
3) Der kommer en fejlmeddelse med, at der er noget galt med de øvrige kontoer på den samme server. Problemet løses dog, hvis jeg gør dem til den øverste konto af kontoerne på samme server

Jeg går efter en løsning af problemet - og derfor tæller forslag om, at jeg kan halvere mængden af fejl ved at øge tiden imellem der hentes post fra f.eks. 5 min til 10 min, ikke. Ellers er der 150 points til det første svar, som løser problemet!!!

vh

Jakob Olling
Avatar billede olling Nybegynder
12. august 2005 - 11:19 #1
oldstuf