Avatar billede barbarbo Nybegynder
20. februar 2004 - 13:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Find et bundkort til mig

Jeg skal bruge et bundkort (produkt navn og gerne pris)

Der skal kunne håndtere P4 celeron 2,8 Ghz
Der skal være onboard lyd og gratik kort.
Kortet må gerne være billigt, men helst fra en rimelig anerkendt producent. Der skal kunne side støjdæmpede blæsere på det.

Jeg skal bruge det til en PC til min yngste datter og håber at kunne lave en PC til max 4.ooo,- på baggrund af ovennævnte bundkort
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:35 #1
hvad er billigt?
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:36 #2
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:36 #3
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:37 #4
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:40 #5
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11843

Nu har du fået lidt forslag :)
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:42 #6
Alle Celeron processorer i dag er lavet til sokkel 370, og du kan derfor benytte alle bundkort med sokkel 370 design.
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:42 #7
Den seneste generation af Celeron processorer bygger over Pentium III kernen, mod tidligere Pentium II kernen. Der er derfor de seneste multimedie instruktionssæt SSE indbygget i de nyeste Celeron.

Dette betyder bedre ydelse i spil og multimedie, f.eks. DVD afspilning. Desuden er disse modeller bygget over den mindre strømkrævende og varmeafgivende 0.18 micron teknologi.
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:58 #8
ttager lidt fejl...deres nyeste bygger på en 478
Avatar billede golyf Nybegynder
20. februar 2004 - 14:15 #9
Ja. Er Celeron ikke bygget på P3 kernen, men kommer snart på P4 ?
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 14:23 #10
Skrev også den var bygget på p III

Kommentar: ird

men er ny bygget på p4
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 09:19 #11
hallooo var det svar nok?
Avatar billede barbarbo Nybegynder
23. februar 2004 - 14:59 #12
Rolig nu, jeg er kun på til hverdag og ikke hver dag, så!!!

Jeg skal lige høre, er der også onboard grafikkort på disse bundkort, med min forholdsvis ringe hardware viden, kan jeg kun overbevise mig selv om, at der er onboard lydkort?
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 15:03 #13
Nope sorry :)
Avatar billede barbarbo Nybegynder
04. marts 2004 - 13:02 #14
Takker for hjælpen, der kommer snart endnu et spørgsmål om grafikkort, bl.a til brug for videoredigering og overførsel af DV video til DVD hvis det kan lade sig gøre