Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 03:08 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Ingen snyd.

Opfordring til alle brugere af Eksperten.dk:

Der er nogle der bruger meget tid på at sidde her på eksperten.dk for at hjælpe os andre og score nogle points.
Men Når der foregår så meget snyd, forsvinder de, da det bliver useriøst.
Kan i ikke godt lade være med at snyde???
Grunden til at jeg opretter dette indlæg er at jeg sad og bladrede \"accepterede spørgsmål\" igennem, og så en der havde snydt 4-5 gange, i dag.
Tænkt hvis cyberesben, TDaugaard eller erikjacobsen ikke gad at hjælpe mere!
Det bliver værst for jer selv i sidste ende, når i ikke har nogen til at hjælpe jer.

Til andreas admin -->
Kunne i ikke lave et eller andet, med at man skal betale (Et MEGET lille beløb) for at være medlem af eksperten.dk???

Ellers synes jeg det er det fedeste sted på nettet. Jeg er forholdsvis ny bruger, og elsker allerede stedet her. :-)

/pcgamez.dk
Avatar billede hojben Novice
30. januar 2001 - 03:15 #1
Problemet med at man skulle betale (selv et lille beløb) for at være med, halter lidt pga ventetiden fra Eksperten udsender girokort,nye brugere har været på posthuset og har betalt og eksperten har registreret indbetalingen. Desuden har Ekspertens Fader oz andet at ta sig til end at udskrive girokort. Men selve ideen er forståeligt nok.. Men Eksperten er nu en gang Gratis og det bliver nok ikke lavet om.
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 03:17 #2
hojben --> Det forstår jeg godt men det var også bare en drøm, da jeg havde tænkt på det med girokort...
Avatar billede hojben Novice
30. januar 2001 - 03:21 #3
En drøm, men en acceptabel drøm *s*
Avatar billede steffen Nybegynder
30. januar 2001 - 08:07 #4
En \"virker først dagen efter oprettelsen\" - indtil da kan man kun \"bruse\" ville være træls, men også tage toppen af det værste.

På samme tid ville det måske lære enkelte folk at bruge søgefunktionen.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
30. januar 2001 - 08:25 #5
Steffen

Søgefunktionen...???*GG*...nåhhhh den på google

/mvh. Jean
Avatar billede redbastard Nybegynder
30. januar 2001 - 09:15 #6
hvad vil det sige at snyde?
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. januar 2001 - 09:57 #7
pcgamez.dk>> Betaling kan også være med Dankort, men som tidl. nævnt skal Eksperten være gratis. Fremtiden kommer dog til at byde på nogle ændringer, som vi arbejder med lige nu. Som konsekvens af udviklingen omkring snyd, og fordi vi vil værne om systemet, og ikke lade nogle få ødelægge det for de mange. Det kommer til at byde på nye elementer. Nogle vil ikke synes om dem, men vi håber at de fleste kan se idéen. Skal Eksperten overleve og fungere, kræver det reel opbakning særligt fra brugerne, så nu ser vi :) Nok om det, jeg venter lidt med at fortælle mere.

Dit indlæg er positivt og godt, jeg er helt enig, og håber folk vil tage det til efterretning !
Avatar billede microtec Nybegynder
30. januar 2001 - 12:06 #8
steffen >> Din ide kunne måske ændres fra at man kun kan browse den første dag, hvor man opretter en profil, til at man ingen points har den første dag.

Så kan man stadig oprette spørgsmål uden at udlove points den første dag. Jeg har da set flere eksempler på at folk, der har været ærlige at sige de ikke havde points, fik fuldt ud lige så mange/gode svar, som et spørgsmål til 30-60 points.
Jeg vil til hver tid hellere hjælpe med et spørgsmål til 0 points, end et fra en snyder der udlover 300 points med en profil, der er 2 minutter gammel.

Det drejer sig i høj grad også om at sige \"tak-for-hjælpen\" og det behøver man ikke points for. Er den nye bruger rigtig gavmild, kan han jo bare hælde points i spørgsmålet dagen efter :o)
Avatar billede Trine Nybegynder
30. januar 2001 - 12:50 #9
Microtec>>

Jeg mener det samme. Men der er så mange af spørgsmålene, som er egentlige opgaver...Design af logo\'er, hjemmesider og hvad ved jeg. Der er sgu mange der gerne vil tage imod disse opgaver, men ikke for 0-points...heller ikke jeg selv. Man vil have lidt for det ;-D

Men derimod alm. spørgsmål der kun kræver et par tryk på tasterne, svarer jeg også gerne på ganske gratis ;-)
Avatar billede microtec Nybegynder
30. januar 2001 - 14:41 #10
misskat >> Eksperten er vel heller ikke beregnet til egntlige \"opgaver\", hvis man skal være rigtig firkantet.
Sådan som jeg har forstået det, er det et sted, hvor man kan stille et spørgsmål når man selv er kørt fast. Altså hjælp til sev at løse opgaverne :o)
Avatar billede dna Nybegynder
30. januar 2001 - 14:48 #11
Hvis jeg så meget som skal ligge en 1 kr her på sitet, så er jeg den der er smuttet. Det nægter jeg sq. Eksperten.dk er i mine øjne allerede penge-liderlige nok! (point for bannerklik) Nu skal det ikke blive en pengemaskine, men et sted hvor folk kan få den gratis hjælp de behøver... Internettet er forhåbentlig stadig et af de steder hvor man tit kan få gratis hjælp!

Jeg tror endda at hvis man skulle betale, at folk ville benytte andre sider som ligner denne meget !!

dna
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
30. januar 2001 - 15:40 #12
Hvad kalder du så det her ??????
http://www.eksperten.dk/spm/21644

Jeg har næsten arbejdskolleger nok her på eksperten til at jeg kunne komme på top 10 hvis den slags snyd gælder. Andre er blevet banned for mindre end det :(
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
31. januar 2001 - 01:53 #13
Jeg kan godt lide dna\'s synspunkt men bryder mig ikke om sætningen: \"Eksperten.dk er i mine øjne allerede penge-liderlige nok! (point for bannerklik)\". Koster det dig noget at kliikke på et banner, hvor admin\'erne kan tjene lidt penge???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. januar 2001 - 02:12 #14
Jeg giver pcgamez fuldt ud ret her. Tænk på hvad vi får ud af det ene klik om dagen...

/Nikolaj
Avatar billede redbastard Nybegynder
31. januar 2001 - 09:00 #15
hvad er det sjove ved at være på top 10??
vi kan sgu da være ligeglade med hvem der har flest point,bare vi har point nok til at få svaret på vores spørgsmål,når vi har brug for det.
samtidig lærer man jo også noget ved at læse andres spørgsmål og svar.
mht. det med penge synes jeg da det er lidt smålig når et firma vil have lavet noget,også kun vil give point for det.
det er noget andet med privat personer til personlige ting.
iøvrigt synes jeg at eksperten er et kanonsted
hvis bare der ikke var så meget prestige i at have flest point, og folk der går så højt op i at finde folk der snyder.
jeg er enig i at et \"tak for hjælpen\" egentlig er nok
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 09:13 #16
Eksperten er ikke en pengemaskine, men til dem som tror det, og bl.a. som DNA ikke vil bakke op om sitet, med en misforstået holdning om, at ting skal være gratis, hvilket intet er, har jeg intet problem med anvender andre sites. Værdien for os ved disse brugere er 0. Der skal være servere, indhold, og en masse andre ting, for at køre et site som Eksperten, og deres tilstedeværelse er derfor kun en belastning. Eksperten er af brugerne og for brugerne som tidl. udtalt, og hvis I som brugere ikke bakker op ved bl.a. indirekte at skab indtægter i form af f.eks. banner samt mange andre forslag som er undervejs, er Ekspertens fremtid ukendt ! Jeg håber alle som læser dette vil tage stilling, og gøre sig klart at man som bruger er den altafgørende stemme, for fremtiden på sitet !
Avatar billede redbastard Nybegynder
31. januar 2001 - 09:24 #17
jeg kan godt se at dem som misbruger siden(i form af snyd og stille fake spørgsmål) ikke bør være her.
Men synes du ikke at det grovt nok at firmaer sætter job annoncer på eksperten.gratis!!!
værdien af disse brugere er vel også lig 0
Avatar billede microtec Nybegynder
31. januar 2001 - 09:29 #18
redbastard >> Jeg ville tænke mig grundigt om, før jeg søgte jom hos et firma, som er så nærrige at de ikke vil betale for deres job-annonce.

Jeg tror de skyder sig selv i foden på den måde. Det virker ikke særlig seriøst.
Avatar billede redbastard Nybegynder
31. januar 2001 - 09:30 #19
nej,men de ved jo hvad det er for folk der sidder og kigger her
det kunne jo være at de var heldige
Avatar billede redbastard Nybegynder
31. januar 2001 - 09:32 #20
jeg skynder mig lige at trykke på banneret
(jeg glemte det vist i går)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 09:54 #21
redbastard>> \"Job\" er oprettet netop så virksomhederne kan købe en stillingsannonce, hvilket 3 har gjort indtil nu.
Avatar billede redbastard Nybegynder
31. januar 2001 - 09:56 #22
ok jeg tænkte nu på dem der stiller spørgsmål som en slags job annonce
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 10:09 #23
Ja det ved jeg.
Avatar billede microtec Nybegynder
31. januar 2001 - 10:11 #24
redbastard >> Det var nu også dem der sniger en stillingsannonce ind i et gratis spørgsmål, jeg mente var useriøse.

De \"rigtige\" betalte job-annoncer er helt fint. Det viser også at firmaet ved hvor de skal finde den rigtige arbejdskraft.
Avatar billede redbastard Nybegynder
31. januar 2001 - 10:25 #25
vi er helt enige
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 12:25 #26
Så husk at nævn det for jeres firmaer, og andre. Så vu kan udbrede idéen og kendskabet !
Avatar billede hope Nybegynder
31. januar 2001 - 12:31 #27
Den dag der skal betales for brugen af eksperten.dk er jeg ude, det gider jeg simpelthen ikke, selv ikke en gang et lille beløb, jeg synes efterhånden man skal betale bare for at trække vejret i denne her verden. Det skal forblive gratis, så er der med garanti også flere tilmeldte, og i undgår sgu ikke snydere ved at de skal betale!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 12:36 #28
hope>> Hvordan synes du så Eksperten skal finansieres, bare af nysgerrighed :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 12:37 #29
ups ! for en god ordens skyld, Eksperten skal forblive gratis, men et eller andet sted skal det kunne løbe rundt. Så jeg synes læserne af dette, skal forsøge at komme med konstruktive forslag til, hvordan det kan gøres rimeligt og velfungerende......?!?!
Avatar billede hojben Novice
31. januar 2001 - 12:45 #30
Andreas >> Kunne du/I evt. kontakte danske firmaer om fx. økonomisk finansering ved brug af reklameplads. På siderne og/eller i nyhedsbreve/de mails som bliver sendt ud.

Endvidere findes der også fonde.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 12:48 #31
hojben>> Det er det Addpepper laver for os, vi har ikke tid til selv at sælge bannere og reklamer, og p.t. er der ikke penge.

Fonde er til velgørende formål, og det bliver vi dog ikke klassificeret som, og herudover giver det ikke en bæredygtig drift, som kan holde i fremtiden.

Beklager, men det forslag imponerer mig ikke.
Avatar billede dna Nybegynder
31. januar 2001 - 17:26 #32
Andreas_admin: Jeg har nu engang den holdning, at jeg ved I scorer et beløb pr. bannervisning, og jeg er !!!meget!!! glad for jeres side, og benytter den tit til bare at fordrive tiden med når jeg keder mig.!

På denne måde, kan jeg måske have 50 sidevisninger og det skal I ikke komme og sige, at I intet tjener på!! Selvom jeg ikke vil klikke på jeres banner-fidus med mindre det fanger min interesse er simpelthen, at jeg syntes det er forkert at nogle sider skal betale for et \"ikke-relevant\" klik... det er bare min holdning... glæder mig til at høre din kommentar !

dna
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 17:38 #33
dna>> ja med mindre det er rotations-bannere, som gratis byttes i netværket. En funktion styret af Adppepper. Du kan med et mindre pænt ord kalde det \"fyld\". Disse har der været mange af, hvilket I ikke kan gøre for, men det giver meget stram økonomi. Jeg synes heller ikke man skal klikke på alt, og dermed skabe inflation på priser & click. Nu er det bare sådan at dette er indregnet i de priser som gives, og alle gør det. Derfor er det svært for os på Eksperten, at skulle ændre dette som nogen af de eneste, når vi i forvejen ikke har nogle bæredygtige indtægter.

Slutteligt er holdningen omkring klik fin nok, men eksperten ligger fortsat i den EKSTREMT lave ende hvad click-rater angår. Det kan blive meget bedre, men det er måske for sent, når folk først indser dette, og er færdige med at brokke sig ?!
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
31. januar 2001 - 20:28 #34

Jeg har et meget ambivalent forhold til at klikke på div. bannere..

På den ene side kan jeg da godt se at det er en økonomisk fordel for webmasteren på den pågældende site, men på den anden side...
Jeg vil ikke have disse doubleclick-cookies ind på min pc, mit privatliv og surfen på nettet rager ikke diverse reklamefirmaer, de skal hverken registrere det, eller bruge det til videresalg.

Jeg vil hellere betale et X antal kr. end betale med at klikke bannere.

Jeg har nu dl cookiewall, hvis den virker efter hensigten kan det da godt ske jeg klikker lidt mere.*S*

Og ja, jeg ved jeg kan slå cookies væk i browseren, men nogle af dem er jo gode at have.. det er de s.... reklame og spy cookies jeg ikke vil have huserende..

http://www.usatoday.com/life/cyber/tech/cth211.htm

/mvh. Jean
Avatar billede nvhit Nybegynder
01. februar 2001 - 11:10 #35
Hvilke cookies er gode at have?
Avatar billede microtec Nybegynder
01. februar 2001 - 11:14 #36
nvhit >> F.eks. den cookie, der laver auto logon når man går ind på Eksperten.dk ;o)
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
01. februar 2001 - 15:06 #37
nvhit

Og dem der lægges ind når hvis du har forbindelse til din bank over nettet...:)

/Mvh. Jean
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
30. juli 2001 - 22:05 #38
Ang. betaling, kunne man så ikke som en lille \"prøve\" skrive en eNyt med jeres kontonr. og en lille besked om at alle beløb modtages, og så se hvormange der gider betale?

De fleste eksperter har vel netbank, så det er vel ikke der problemet ligger...

ville selv smide en 50\'er i kassen, da jeg syntes det er et kanont stykke gratis(i mine øjne)arbejde
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 14:26 #39
spørgsmål besvaret.. accepter og luk