Avatar billede cyber_freak Nybegynder
30. januar 2001 - 01:42 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Thunderbird Vs Athlon Classic!!!!!!!!!

fået at vide at classic er 10-15% hurtigere end t-birden.
Så kommer mit STORE spørgsmål,hvilke område er T-birden så bedre....
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. januar 2001 - 01:49 #1
Well, hurtigere. Tjaa det ved jeg nu ikke lige om det passer!
Grunden til at T-Bird er bedre er simpelthen at den har en store cache en den klassiske athlon. Og så er den lavet på en anden sokkel! (sokect A)
Den klassiske er slot A!!

eks.
t-Bird
128KB L1 cache 1200MHz
256KB L2 cache 1200MHz
37 Million transistors
0,18 micron processor

klassik.
128KB L1 cache 1000MHz
512KB L2 cache 333MHz
22 Million transistors
0,18 micron processor
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. januar 2001 - 01:51 #2
t-birden er storebroderen til athlon og duron er lillebroderen!
Avatar billede halifax Nybegynder
30. januar 2001 - 02:12 #3
zyphon > du skriver T-bird er bedre fordi den har en større cache en classic. Det er da direkte forkert, og det er jo heller ikke det du skriver!!
Det er nemlig rigtig nok.
Ud over størrelse af cache er den væsentligste forskel, at T-bird har cache on-die, og derfor faktisk er hurtigere en classic ved samme MHz.
Avatar billede souledge Nybegynder
30. januar 2001 - 02:34 #4
T-birds Cache arbejder med samme hastighed som T-bird\'en selv. ex. 900 MHz.
Athlons Cache arbejder med 333 MHz uanset hvad!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. januar 2001 - 09:07 #5
Ehh.. Athlon Classic\'s L2 Cache kan fås med forskellige dividers.. fx 1/2 og 1/3..
Avatar billede redbastard Nybegynder
30. januar 2001 - 09:10 #6
athlon t-bird har intern level 2 cache(256 kb)
den gamle havde ekstern
derfor arbejder level 2 cachen ved samme clockfrekvens som processoren
og derfor hurtigere
feks.har duron kun 64 kb intern level 2 cache og bliver derfor langsommere(billigere) ved samme clockfrekvens som T-birden
Avatar billede redbastard Nybegynder
30. januar 2001 - 09:12 #7
der var måske svaret på spørgsmålet?
hmmm
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. januar 2001 - 15:03 #8
halifax.. Ja ok. Det gik hvist lidt for stærk, og så var jeg lidt for træt. Men redbastard, har vist kommer med et ordenligt svar! =)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
30. januar 2001 - 22:19 #9
hmmm
Halifax<skriv lige noget som et spørgsmål
deler point til zyphon,redbastard og halifax hvis han gider at skrive det som et ?
Avatar billede morten_b Nybegynder
30. januar 2001 - 23:26 #10
WOW! 3 der skal dele 5 point, nu skal i ikke bruge dem allesammen på en gang vel...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. januar 2001 - 23:28 #11
lol
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. januar 2001 - 23:47 #12
naahh, han måtte da godt give nogle flere. Men det går nok. =)
Avatar billede halifax Nybegynder
31. januar 2001 - 00:01 #13
Skriver dett som svar, som du beder om. Pointene er ikke så vigtig, blot du fik rigtigt svar.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
31. januar 2001 - 00:15 #14
er måske lidt en gnier(meget)
men har ik så mange point,der er ik så tit jeg får point :-) snøft