Avatar billede hcm Nybegynder
19. februar 2004 - 20:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny pc vil ikke starte

Jeg er ved at samle en ny pc med et ASUS P4P800 bundkort, en 3.0 p4 cpu, og 2*256 mb DDR 3200 ram.
Problemet er, at når jeg har samlet den, og tænder for strømmen, starter cpu-blæseren meget kort, cd-rom drev blinker, men så sker der ikke mere. Er der nogen der har en ide til hvad jeg gør galt?
Avatar billede peet-49 Novice
19. februar 2004 - 21:01 #1
Har du sat stikken fra cpublæseren på den rigtige sikkel på bundkortet?
Avatar billede hoennedk Nybegynder
19. februar 2004 - 21:04 #2
Det er rigtigt, check at det er det rigtige stik blæseren sidder til. Derudover har jeg erfaring med at ASUS board ikke vil køre med ECC ram, er det det?
Husk også, at hvis du har købt disse nye ting, skal du have en P4 kompatibel strømforsyning, har din PSU dette stik?
Sidder ramene ikke ordentligt fast i soklerne, vil den heller ikke boote.

Prøv at fjerne ALT strøm fra maskinen - dette indebærer også skærmstik, da dette også sender en svag strøm. Pil batteri af boardet, og sæt derefter det hele til og prøv igen.
Avatar billede hcm Nybegynder
19. februar 2004 - 21:04 #3
Den start kortvarigt. Efter dobbeltcheck må jeg sige ja...
Avatar billede c-holst Novice
19. februar 2004 - 21:04 #4
og du har sat strømstikket til din cpu i, mener man skal det til en P4

ellers er der jo den klassiske. Tag ram og grafikkort ud og sæt dem i igen. tryk dem godt fast.

tage alle andre kort ud indtil den kører for dig.

sidst men ikke mindst kan en biosresset afhjælpe mystiske problemer:-)
Avatar billede c-holst Novice
19. februar 2004 - 21:06 #5
Prøv at fjerne ALT strøm fra maskinen - dette indebærer også skærmstik, da dette også sender en svag strøm. Pil batteri af boardet, og sæt derefter det hele til og prøv igen.

=

sidst men ikke mindst kan en biosresset afhjælpe mystiske problemer:-)

bare for en god ordens skyld
Avatar billede hcm Nybegynder
19. februar 2004 - 21:12 #6
Hmmm. Der mangler sgu et stik fra min PSU!! Den lille 4 bens fætter. Jeg har ellers købt en PSU som skulle kunne klare en P4. Jeg forsøger at finde link på den jeg har fundet.
Jeg har intet andet end CPU på bundkortet, samt ledning til Power knappen. Ram er fjernet, for der skete absolut intet, så BIOS er ikke engang en mulighed. Vender lige tilbage
Avatar billede hcm Nybegynder
20. februar 2004 - 14:17 #7
Tja, så kan man jo bare lære at læse monteringsvejledningen. Der var et ekstra stik med til PSU'en, som bare skulle monteres, så nu kører den som den skal. Kan I ikke lige smide et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede c-holst Novice
22. februar 2004 - 12:57 #8
godt at høre, at den kører nu
Avatar billede hcm Nybegynder
22. februar 2004 - 17:23 #9
honnedk>> Kan du ikke også smide et svar??
Avatar billede hcm Nybegynder
01. marts 2004 - 12:59 #10
Hmm. Saa gaar point til c-holst
Takker