Avatar billede kurtbrian Nybegynder
19. februar 2004 - 11:34 Der er 8 kommentarer

mus og keyboard fryser ved opstart

Jeg har et højst besynderligt problem.

nogle gange efter jeg har startet min computer op, fryser min mus og mit keyboard i windows.

Resten af systemet kører videre.
mp3'erne spiller stadig, en evt download fortsætter, ikonenerne blinker i systray.

jeg har windows XP pro fuldt opdateret, Gforce4, asus a7v333 bundkort, logitech mouseman cordles optical something.

Nogen der ved hvad der kan vær galt?
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
19. februar 2004 - 11:35 #1
kører de ps2 eller usb?
Avatar billede kurtbrian Nybegynder
19. februar 2004 - 11:37 #2
ps2
Avatar billede zhark Nybegynder
19. februar 2004 - 12:47 #3
Jeg vil mene du kan klare dette ved at skifte kanal - tast på recieveren så ledes den blinker hurigt og vend musen om og tryk (evt.) med en kuglepen på den "plet" til at skifte kanal med.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. februar 2004 - 12:49 #4
Ofte kan der under keyboard være en 2 kanals knap ved det ene ben...
Avatar billede kurtbrian Nybegynder
19. februar 2004 - 12:56 #5
mit keyboard er ikke trådløst, men det fryser alligevel sammen med min trådløse mus, kan det så stadog klares med at skifte kanal på musen?

Det skal siges at det ikke er altid skramlet fryser.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. februar 2004 - 12:56 #6
PS.: Jeg glemte at skrive at batterier natuligvis skal være OK, nogle mus fryser bare uden advarsel når batterier er dårlige. Jeg plejer at have word åben for at kontrollere om nu både mus og keyboard virker på samme tid, for det har altså drillet med de kanaler og de små "pletter" man skifter kananl på :)
Avatar billede zhark Nybegynder
19. februar 2004 - 12:59 #7
Prøver lige at finde et andet spm. (lignende problem) jeg har været med i.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. februar 2004 - 13:07 #8
Det er ret håbløst at finde et bestemt spm. men generelt anbefales at: Hav ikke reciveren for tæt på andre dele som skærm/højtaler og fjern evt. Logitech driverne - musen vil køre fint uden dem! Men der er MANGE spm. under... mus fryser.
Guldkornet kan være svært at finde i den enkelte situation :)