Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
18. februar 2004 - 19:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Screenshot af film..

Hvorfor kan jeg ikke tage et screenshot af den film jeg ser på min computer?? kan man få et program så man kan?? altså jeg ser filmen i fuld-skærm og så trykker jeg på screenshot knappen, men i paint er det helt lilla.. hjælp!

Med venlig hilsen
/Jonas
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
18. februar 2004 - 19:58 #1
Hvis du har programmet PowerDVD, så kan du med det lille kamera ikon der ligger nederst tage screenshot.
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
18. februar 2004 - 20:01 #2
Selv om det ikk er en DVD jeg ser kan jeg så godt stadig bruge PowerDVD??
Avatar billede miss-g Seniormester
18. februar 2004 - 20:06 #3
Du kan også med et filmredigerings program, der gemmer man bare en frame...

Mener også WinDVD har sådan et foto ikon man kan gemme en frame med....
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
18. februar 2004 - 20:08 #4
miss-q, kan jeg bare tage wondows movie maker, se den i fuld skærm og så tage et billede.. det er nemlig en film jeg har liggende på computeren, jeg skal have taget billede af..
Avatar billede miss-g Seniormester
18. februar 2004 - 20:10 #5
Ser lige i windows movie maker - jeg bruger selv Pinnacle Studio eller Premiere...
Avatar billede miss-g Seniormester
18. februar 2004 - 20:12 #6
Jeg er ved at rendere en film lige nu - så min computer er lidt langsom for tiden.

I andre spørgsmål bliver programmet BSPlayer også nævnt...
Avatar billede miss-g Seniormester
18. februar 2004 - 20:14 #7
Og ellers er der VirtualDUB (som er et lille gratis program):

http://www.eksperten.dk/spm/414509
Avatar billede miss-g Seniormester
18. februar 2004 - 20:15 #8
Jeg kan desværre ikke teste Windows movie maker lige nu - den fryser, fordi min computer arbejder for hårdt med at lave film.

Men prøv Virtual DUB (ovenstående link) - og ellers kan du jo selv prøve om du kan importere din film ind i windows movie maker og tage nogle frames *S*
Avatar billede norbert Nybegynder
18. februar 2004 - 20:24 #9
Du kan sagtens bruge PowerDVD, selv om det f.eks. er en VCD eller SVCD du ser. Jeg tvivler dog på, at du kan hvis det er en avi-film (har aldrig prøvet).
Norbert.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 09:02 #10
PowerDVD virker fint med .avi filer...
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 09:03 #11
Men ellers så kan de fleste go'e playere snildt klare det. f.eks. BSplayer eller ZoomPlayer (den bedste) :o)
Avatar billede miss-g Seniormester
29. februar 2004 - 16:02 #12
Lykkedes det baronbadedyr (funny nick) *G*
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
29. februar 2004 - 16:53 #13
Det er lykkedes mig :)
Avatar billede henriksp Nybegynder
20. april 2004 - 12:39 #14
Ellers kan du ogsaa bare bruge Print Screen knappen paa dit tastatur og derefter paste (insaette) i et billedredigeringsprogram.
Avatar billede henriksp Nybegynder
20. april 2004 - 12:40 #15
Men du skal pause foert, saa undgaar du den bliver lilla
Avatar billede uffest Nybegynder
28. april 2004 - 17:58 #16
NEMLIG: Tryk pause først, så virker det!