Avatar billede tblaster Nybegynder
18. februar 2004 - 14:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

undgå at en side kan gemmes

Er det muligt at sikre en side således at den ikke kan gemmes så man ikke kan få fat i sidens html koder?
Avatar billede googolplex Novice
18. februar 2004 - 14:36 #1
Nej, det er umuligt! Du kan lave alle mulige krumspring for at gøre mere eller mindre besværligt, men du kan umuligt forhindre det.
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. februar 2004 - 14:37 #2
kan man slet ikke på en eller anden måde gøre at hvis man prøver at gemme siden så får man en anden side gemt eller sådan noget?
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2004 - 14:42 #3
Hmm, uden at ville gøre mig klog, så har jeg prøvet på et par eller 3 sider, at den stopper halvvejs igennem gemme processen, hvorefter man får besked på at windows ikke kan gemme på det angivne sted....

Jeg er ret sikker på at denne fejl kommer fra siden, men vil ikke gøre mig unødigt klog :)
Avatar billede roger Nybegynder
18. februar 2004 - 15:02 #4
For at en browser kan fortolke dokumentet, så er den nød til at downloade det. Html koden bliver ikke skrevet for sjov skyld. Dvs. hvis man umuliggør at klienten kan downloade dokumentet, så kan siden ikke vises. Thats it.

Og det var vist også det googolplex skrev. Du kan besværliggøre det, men aldrig forhindre/sikre det.
Avatar billede o-zone Nybegynder
18. februar 2004 - 15:07 #5
Man kan da sagtens sikre en side mod at blive gemt --> lad være med at uploade den til Internettet ;-D

Hvis du derimod samtidigt gerne vil undgå at skulle sende dine brugere udprintninger med post Danmark, så holder jeg med googolplex!

Og hvis jeg må have lov til at komme med min uforbeholdne mening her, hvorfor i alverden skulle man også gøre noget så brugerfjentligt? Hvorfor forhindre dine brugere i at surfe offline f.eks.?

Alle hyler op (inklusiv migselv!) når snakken falder på software patenter, men så snart Bent Bonderøv har fået flikket tre liniers javascript og en html form sammen, så skal det ved gud i himlen beskyttes som var det Coca Colas tophemmelige opskrift på sirup! :(
(Det er ikke møntet specielt på dig, det er bare en generel tendens jeg har lyst til at spille lidt mavesur over!)

Hvorfor ikke bare erkende at alle ender med at få lidt mere ud af åbenhed omkring kildekoder. Hånden på hjertet - ville I ikke allesammen have været lidt dårligere til alt det her, hvis I ikke ind imellem havde haft mulighed for at "kikke med over skulderen" på programmører der har været længere fremme end jer? Det kunne jo være jeres kode kunne hjælpe en newbie lidt på vej, og hvem ved - måske vil han ende med at kode et system som I kan få glæde af en dag? =)

Bare et halvsurt opstød fra en opensource tilhænger
(hey - lad os alle sammen lave verden til et bedre sted at være ;-) )
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2004 - 15:14 #6
Hørt :)
Avatar billede nute Nybegynder
18. februar 2004 - 16:06 #7
der er nogle ting du kan gøre for at forhindre at nogen kigger på din kode. meeeen ... hvis du virkelig har så fantastisk kode, så hvorfor ikke sørge for at age betaling på dit website istedet ? Men anyway ... her er tricket:

1.) Use the <INVISIBLE> </INVISIBLE> tags around the entire document.
2.) Use the DONTSTEAL attribute in the <BODY> tag.
3.) Ftp to your server, select all files and directories, hit "Delete".
4.) Put every existing copy of every file on floppies, place them in a shoebox and bury them in the backyard. There is another version of this method which involves placing the floppies in a plastic bag and hiding them in a different sort of hole. Both are equally effective.
5.) Password protect your entire site and make sure no one has the password, not even you.
6.) Employ a small but fanatically loyal and well-armed band of mercenaries to guard your site.
7.) Start>Run>format C:\
8.) Attack dogs, preferably rabid.
9.) Use any version of Microsoft Frontpage to create your site. (This won't prevent people from viewing your source, but no one will want to steal it.)
10.) Don't put your pages on the web.

/nute
Avatar billede o-zone Nybegynder
18. februar 2004 - 16:13 #8
ha ha ha *lol* :-D især punkt 9 sparker røv!! :)
Avatar billede KingMedia Novice
18. februar 2004 - 16:16 #9
LOL -- nute.. den var go :-D    Den vil jeg huske :-P
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 16:18 #10
*lol*

-- og det er jo ikke første gang den kommer, men den holder ikke mindre af den grund !-)

-- og der findes forøvrigt et par flere:

11.)Bring your computer on a trip to the Pacific, when you pass one of the deep vaults undersea, drop it over the side of the vessel.
12.)If you ain't got the money for such at trip, install your entire server-park in the middle of a most trafficked road-crossing in your nabourhood.
Avatar billede nute Nybegynder
18. februar 2004 - 16:20 #11
:-D ...
Avatar billede roger Nybegynder
18. februar 2004 - 16:39 #12
citat o-zone:
men så snart Bent Bonderøv har fået flikket tre liniers javascript og en html form sammen, så skal det ved gud i himlen beskyttes som var det Coca Colas tophemmelige opskrift på sirup! :(

Hehehehe...den var god :))
Avatar billede googolplex Novice
18. februar 2004 - 18:07 #13
LOL, ja den var faktisk helt ok :P
Avatar billede thb_ Nybegynder
27. februar 2004 - 12:23 #14
Brug Flash ;-)
Avatar billede KingMedia Novice
27. februar 2004 - 20:23 #15
thb >> så kan man jo ligeså godt lade være :-P
Avatar billede KingMedia Novice
17. april 2004 - 10:31 #16
Husk lige at lukke spørgsmålet, hvis ikke du har fået et brugbart svar ;o)

/Mads