Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. januar 2001 - 20:29 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

USB shit....

Jeg har i dag erhvervet mig en Sandberg Penpointer til USB. Fint nok.

Nu er det bare sådan at den dukker op med \"ukendt enhed\".

Denne enhed er enten ikke til stede, virker ikke korrekt eller driverne er ikke installeret. (CODE 10)

Nej, gu er de da ej installeret. Jeg kan overhovedet ikke få lov at installere noget som helst. Installationsprogrammet stopper som det skal. Her skal man så plugge USB kablet i og så skulle det selv fortsætte, men kommer ikke længere. I følge manualen er det en helt normal procedure...

Jeg har prøvet at opdatere driver - Så siger den at den bedste driver allerede findes og vil ikke tillade mig andet...
Jeg har prøvet at fjerne alle former for USB og installere dem igen.. Og jo USB er aktiveret og virker normalt fint.. Jeg bruger da nu mit 56K modem - som jeg også har prøvet at unplugge for evt konflikter...

Jeg havde en gang (CODE10)- problemet med en CD-rombrænder, men kan ikke huske hvad sørensen jeg fiksede det...

Hva´ sker der lige her???

/Nikolaj
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2001 - 20:34 #1
Du kan ikke tvinge den over på en anden driver? ..fx ved at \"vælge fra listen\"?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. januar 2001 - 20:36 #2
Jeg har prøvet - Så siger den... Et eller andet om at der ikke findes oplysninger om hardwaren på dette sted. Jeg har Prøvet at installere næsten samtlige (ok måske ikke helt så...) USB-ting jeg har kunnet finde.

/Nikolaj
Avatar billede peterl1 Nybegynder
29. januar 2001 - 22:57 #3
plug pennen fra og instalerer softvaren der
følger med pennen .med andre ord pennen må ikke
sidde i når du installere driveren .genstart
windows og når windows er startet op ,
kan du sætte pennen i og den vil selv finde
den korrecte driver
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 00:36 #4
Peter -

Manualen foreskriver.

1. Kør installationsprogrammet. - Dette stopper halvejs og venter på at.
2. Man sætter sit USB-stik i
3. Nu skulle det selv køre videre...

Nu er det sådan at:

1. Jeg når punkt 1 og 2.
2. Derefter dukker windows op og fortæller mig at der er ny hardware....Yeaaah lækkert!!!
3. Problemet er så at denne hardware er ukendt og derfor fortsætter installationsprogrammet aldrig.... damn....

/Nikolaj
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 02:35 #5
Har du checket systemoplysningerne i systemværktøjer der kan du se om der er konflikter i hardware profilen!?
om ikke andet kan du se om den figurer som driver!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 19:33 #6
Samf -  Din gamle tallerkenneger... Selvfølgelig har jeg tjekket og der er ingen konflikter andet end beskrevet...

Jeg ringer til dig i morgen...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. februar 2001 - 19:36 #7
Situationen er nu den at jeg et par dage efter oprettelsen af det her spørgsmål rent faktisk også fik den til at virke. 1 gang. Efter en genstart - virkede den ikke igen og jeg har ikke kunnet få den op at køre igen siden.

Jeg ringede så til Sandberg support og fik mig en lang og håbløs forklaring. I sidste ende ingen.

- \"Det problem har skam aldrig hørt om før... Du må kontakte din forhandler.\"

Bahhh... Hvad kan jeg sige om supporten!! - ok må hellere lade være her...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. februar 2001 - 13:06 #8
Baahh... Lukker.