Avatar billede HenrikA Nybegynder
18. februar 2004 - 11:14 Der er 2 kommentarer

Email adresse i cookie

Er i en større diskussion med en kollega...
Hvis jeg på en hjemmeside udfylder en formular med f.eks. min email adresse kan den pågældende side så gemme en cookie på min maskine indeholdende min adresse?
Hvis nu vi antager at det kan den godt.
Hvis jeg så går ind på en helt anden side, kan denne anden side så indeholde kode der gør at den kan opsnappe min emai adresse fra den cookie som den første side efterlod?
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2004 - 11:23 #1
Hmm, ved ikke helt om det kan foregå så simpelt, men jeg vil faktisk tro det.
Det er vel også afhængigt af dine egne sikkerhedsindstillinger.

Meget spyware kan jo f. eks. opsnappe alle informationer om hvad du foretager dig, og videresende det til producenten.
Avatar billede HenrikA Nybegynder
18. februar 2004 - 11:27 #2
Det er netop det jeg mener; Spyware kan gøre det, men ved spyware forstår jeg et dicederet prog. som du (måske uden at vide det) får installeret på din maskine.
For at komme evt. misforståelser i forkøbet skal det forreste lige pointeres at det drejer sig om Windows maskiner med IE på.