Avatar billede holmen Nybegynder
17. februar 2004 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis logfil

Hej...
Logfil til undersøgelse.
På forhånd tak

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 8:36:01 PM, on 2/17/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
G:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
G:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\DR_S\DR_S.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Silicon Image\SiISATARaid\SATARaid.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
G:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Brian\Skrivebord\Jan Apps\hjt.exe

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - G:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - G:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] G:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "G:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DR_S] C:\Programmer\DR_S\DR_S.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ClockSync] C:\PROGRA~1\CLOCKS~1\Sync.exe /q
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = G:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: SATARaid.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://G:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {093F9CF8-0DE1-491C-95D5-5EC257BD4CA3} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/dtc32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {486E48B5-ABF2-42BB-A327-2679DF3FB822} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/ia_XP.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37992.4355787037
O16 - DPF: {A27AD582-5BE5-4C2D-82F0-48B24FE02040} - http://www.adshooter.com/pop_shooter/install/win2000/SYSsfitb.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 21:12 #1
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKCU\..\Run: [DR_S] C:\Programmer\DR_S\DR_S.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ClockSync] C:\PROGRA~1\CLOCKS~1\Sync.exe /q
O16 - DPF: {093F9CF8-0DE1-491C-95D5-5EC257BD4CA3} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/dtc32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {486E48B5-ABF2-42BB-A327-2679DF3FB822} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/ia_XP.cab
O16 - DPF: {A27AD582-5BE5-4C2D-82F0-48B24FE02040} - http://www.adshooter.com/pop_shooter/install/win2000/SYSsfitb.cab

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\Programmer\DR_S << Mappen.
C:\PROGRA~1\CLOCKS~1 << Mappen.
Men tjek lige i Tilføj/Fjern programmer om de kan fjernes derfra.
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede holmen Nybegynder
17. februar 2004 - 21:58 #2
Ny logfil

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 9:56:55 PM, on 2/17/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
G:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
G:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
G:\Programmer\PopUp Killer\popupkiller.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Silicon Image\SiISATARaid\SATARaid.exe
G:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
G:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
G:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Brian\Skrivebord\Jan Apps\hjt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - G:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - G:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - G:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] G:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "G:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpKiller] G:\Programmer\PopUp Killer\popupkiller.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = G:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = G:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: SATARaid.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://G:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37992.4355787037
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 22:06 #3
Det hjalp, din log er ren nu.
Jeg kan se du har spywareguard, men vi har lavet en pakke med diverse små programmer til at holde snavset ude, hvis man husker at opdatere dem beskytter de næsten 100% mod snavs.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede holmen Nybegynder
17. februar 2004 - 22:10 #4
Tak for det
Avatar billede fromsej Praktikant
18. februar 2004 - 10:34 #5
Velbekomme, tak for point.*S*