Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 20:25 Der er 10 kommentarer

Adgangkode på computer til LAN

Hej eksperter

Er lig starte på IHK hvor der er trådløst netværk. Pga. meget gruppearbejde har jeg behov for ofte at dele nogle skole filer med min gruppe. Men når jeg deler har alle omkring mig med trådløst adgang til filerne.
Vil derfor gerne have sat password på min maskiene, så det ikke er alle der kan komme ind på min maskine. Men hvordan?? kan sq ikke lige hitte u' af det.. nogen kloge råd?

Mvh.

Nickolaj
Avatar billede oddj0b Nybegynder
17. februar 2004 - 20:30 #1
Hvilket styresystem bruger du ?
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 20:37 #2
bruger win xp pro
Avatar billede oddj0b Nybegynder
17. februar 2004 - 20:40 #3
Hvis det er XP skal du først få en avanceret fildeling aktiveret.
Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Brug Enkel fildeling.

Der skal selvfølgelig ikke være noget makeret udfor enkel fildeling.

Efter det vil en helt ny menu dukke op når du vil dele filer. Den har så en tilladelses-knap, hvor du kan definere hvem der må hvad.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
17. februar 2004 - 20:41 #4
Undskyld jeg så ikke du havde svaret.
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 20:48 #5
Bare iorden.. tak for hjælpen!
Avatar billede oddj0b Nybegynder
17. februar 2004 - 20:53 #6
Skriv lige om det virker.
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
18. februar 2004 - 16:03 #7
Jeg får en ny menu frem under deling som du også skrev. Når jeg via min bærbar går på min stationære virker det bare... men den anden vej er det ikke helt iorden... siger at jeg ike har adgang kontakt admin. osv...

(Har win xp pro på begge maskiner)
Avatar billede oddj0b Nybegynder
18. februar 2004 - 17:42 #8
Altså den bærbar kan ikke komme på din stationær.

Det siger den oftest hvis du ikke har delt nogle mapper.
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
18. februar 2004 - 17:43 #9
jeg kan ikke få adgang til en delt mappe på min bærbar FRA min stationære!
Avatar billede oddj0b Nybegynder
18. februar 2004 - 17:45 #10