Avatar billede muppet Nybegynder
17. februar 2004 - 14:48 Der er 11 kommentarer

CDO i C#/VB.NET (FreeBusy - Outlook)

Hej !

Jeg faldt over en stump kode frra Mikroblød, hvormed man kunne hente Free/Busy informationerne ud af Outlook, men ak ... Det funker ikke rigtig synes jeg.

Koden kan ses på:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wss/wss/_cdo_checking_free_busy_status.asp

Jeg får flg. Exception:
System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80040E37): Table does not exist. at CDO.AddresseeClass.CheckName(String Directory, String UserName, String Password) at CalTest.WebForm1.GetFreeBusyString(String strUserUPN, DateTime dtStartDate, DateTime dtEndDate, Int32 Interval) in c:\inetpub\wwwroot\CalTest\WebForm1.aspx.vb:line 47

Hvad er det lige der går galt her ?
Med venlig hilsen
- Jens
Avatar billede burningice Nybegynder
18. februar 2004 - 11:22 #1
kode?
Avatar billede muppet Nybegynder
18. februar 2004 - 13:41 #2
Se linket ;o)
Avatar billede burningice Nybegynder
18. februar 2004 - 13:48 #3
du har bare copy-pastet eller hvad?

hvad med ComInterop-klasser, har du lavet dem, eller hvordan og hvorledes?
Avatar billede muppet Nybegynder
18. februar 2004 - 14:03 #4
// Reference to Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library
// Reference to Microsoft CDO for Exchange 2000 Library
// Reference to Active DS Type Library

ComInterop-klasserne ligger i "CDO for Exchange 2000 Librabry" COM objektet, såvidt jeg lige kan bedømme...
Avatar billede burningice Nybegynder
18. februar 2004 - 14:07 #5
men hvad har du gjort... har du tilføjet dem under "Add Reference" i Visual Studio, eller?
Avatar billede muppet Nybegynder
18. februar 2004 - 14:25 #6
yes yes
Avatar billede muppet Nybegynder
20. februar 2004 - 13:24 #7
Nåh ...
Er skiftet over til at have en WebService kørende på Serveren, som man så forespørger.

Denne problemstilling er altså for mig ikke længere aktuel, men det kunne da være rart hvis der var andre der sad med problemet, så derfor lukker jeg ikke spørgsmålet :o)
Avatar billede ezentia_kasper Nybegynder
23. februar 2004 - 12:43 #8
Koden skal afvikles på Exchange serveren direkte - da den gør brug af CDOEX (Cdo for exchange). Så eksemplet fra MS er fint nok, hvis man kører sin IIS på samme maskine som Exchange,
Avatar billede muppet Nybegynder
23. februar 2004 - 15:04 #9
Fejl: COM object with CLSID {CD000110-8B95-11D1-82DB-00C04FB1625D} is either not valid or not registered

Det er så Addressee klassen der ikke er "installeret" på Windows 2003 serveren. Jeg var af den overbevisning at CDO var "implementeret" i 2003 ?
Skal dll'en bare registreres eller hvordan ?
Avatar billede burningice Nybegynder
23. februar 2004 - 16:35 #10
du kan da prøve... det er bare at tage dll-filen, lægge den ind i windows\system32 og køre regsvr32 <dll-filen> fra en cmd.
Avatar billede muppet Nybegynder
23. februar 2004 - 17:23 #11
Har flyttet mit projekt til en server med Exchange installeret

Nu får jeg en fejlkode der er "rigtig dejlig":
Se http://www.eksperten.dk/spm/467320