Avatar billede lurup Ekspert
17. februar 2004 - 13:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Webcam til overvågning

Hej..

Jeg arbejder på en fabrik hvor vi har 10 maskiner der kører ubemandet.
Kan man overvåge via en webcam ???
Jeg vil gerne have 10 webcam på men 1 kan til nød gå.
Hvad skal jeg bruge af software og hardware ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2004 - 13:59 #1
Du bør kikke på axis cameraer, de er lavet specielt til dette. Cameraerne kommer med egen web og smtp server samt indbygget netkort, bevægelsesføler og monteringsfod. De forhandles bl.a. af Computerstore. Cameraet kan indstilles således at bevægelses føleren tager 3 billeder, der via smtp serveren sendes til en e-mailadresse uden for huset. de virker dermed også som tyverisikring, tyven kan stjæle kameraet, men ikke billed der allerede er sendt ud af bygningen. Geniale cameraer til overvågning, har selv 2. Koster godt 9.000,- stykket, men er ret solide og til at gå til
Avatar billede pafach Nybegynder
21. februar 2004 - 22:59 #2
Axis som bufferzone nævner: http://www.axis.com/products/cam_205/index.htm
D-Link (kan også bruges trådløst): http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=311